سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱

کاهش مصرف انرژی در ساختمان با کاربرد نانو ذرات در پنجره‌ها

یکی از شرکت‌های فناور پلیمرهای UPVC تقویت‌شده با نانوذرات را به تولید رسانده که دوام بالایی داشته و استفاده از آن‌ها می‌تواند به کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها منجر شود.
کاهش مصرف انرژی در ساختمان با کاربرد نانو ذرات در پنجره‌ها
به گزارش توليد ايرانی ؛         کاهش مصرف انرژی به موضوع مهمی در جهان تبدیل شده، از این رو روش‌هایی که به کاهش مصرف انرژی کمک کند، بسیار مورد توجه است.

یکی از این روش‌ها، استفاده از پنجره‌های دوجداره از جنس پلیمر UPVC است. پلی کلرید وینیل یا PVC  سومین پلیمر پلاستیکی سنتزی از لحاظ نرخ تولید بعد از پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن است. این پلیمر یک پلاستیک سبک و محکم است که در صنعت ساختمان‌سازی به کار می‌رود و با اضافه کردن نرم‌ کننده‌ها به PVC ساختار آن نرم‌تر و قابل‌انعطاف‌تر می‌شود. حال اگر هیچ‌گونه نرم‌ کننده‌ای اضافه نشود، این ماده به‌عنوان UPVC شناخته می‌شود.

بر این اساس یکی از شرکت‌های فناور پروفیل در و پنجره UPVC تقویت‌شده با نانوذرات، تولید و به بازار عرضه می‌کند و اضافه کردن نانوذرات، مقاومت به ضربه این محصول را افزایش داده است. از این پروفیل‌ها در تولید محصولات صنعتی و خانگی متنوعی استفاده می‌شود.

UPVC در صنعت دندانپزشکی، تولید لوله، به‌عنوان عایق در کاربردهای مربوط به کابل‌کشی و شمار زیادی از کاربردهای دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد و در صنعت ساختمان‌سازی عمدتاً از آن برای تولید قاب‌ها و پایه پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، این محصول جهت تعویض با پنجره‌های قدیمی استفاده می‌شود. برای ساخت پنجره‌های «پروفیل قاب بازسازی» (UPVC)، دنباله ۳ سانتی‌متری آن می‌تواند روی دیوار بنشیند و آثار تخریب پنجره‌های قدیمی را کاملا بپوشاند.
 
کد مطلب: 37163
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *