شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۱

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۹ ماهه امسال

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در خصوص وصول مالیات تا پایان ۹ ماهه سال جاری، گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان امور مالیاتی کشور در راستای مالیات ستانی در مازندران، در دوره زمانی مذکور به تحقق ۱۰۰ درصدی رسیدیم.
تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۹ ماهه امسال
به گزارش توليد ايرانی ؛       محسن اسلامی درخصوص وصول مالیات تا پایان ۹ ماهه امسال، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان امور مالیاتی کشور در راستای مالیات ستانی در استان مازندران، در دوره زمانی مذکور به تحقق ۱۰۰ درصدی دست یافته‌ایم اما بر اساس ارقام مندرج در بودجه، تحقق ۹۱ درصدی داشته که این مبلغ قریب به ۹۳ درصد از درآمدهای عمومی استان را در ۹ ماهه به خود اختصاص داده است .

اسلامی افزود: میزان وصول مالیات‌های مستقیم تا پایان آذر ماه امسال ۲۸ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی داشته است.

وی همچنین در خصوص وصول مالیات بر ارزش افزده، گفت: میزان وصول مالیات بر ارزش افزوده نیز حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پایان همین ماه ۴۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران، مجموع مالیات‌های وصول شده در ۹ ماهه امسال را حدود ۴۶ هزار میلیارد ریال دانست و یادآور شد: در این بخش رشد ۳۷ درصدی در دوره زمانی مشابه سال گذشته شاهد بودیم که  منتج به تحقق ۱۰۰درصدی درآمدهای مالیاتی شده است.

این مسئول میزان پرداختی عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را در ۸ ماهه سال جاری بالغ بر ۵ هزار میلیاردریال اعلام کرد.
اسلامی با اظهار به اینکه با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه الکترونیک مودیان از ابتدای دی‌ماه فعالیت اقتصادی اشخاص بیش از پیش شفاف شده است و امکان فرار مالیاتی به کمترین میزان کاهش یافت، خاطرنشان کرد: در نخستین گام ازاجرای قانون، پایانه فروشگاهی وساماندهی دستگاه‌های کارتخوان وهمچنین بازیدهای صورت گرفته بالغ بر۹۰هزارمودی جدید شناسایی که پرونده آنان رسیدگی یا در مرحله رسیدگی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  در بخشودگی جرایم ایا در پرداخت مالیات تغییراتی  صورت گرفت یا خیر، تشریح کرد: از ابتدای سال جاری چند بخشنامه درخصوص بخشودگی جرائم از طرف سازمان امورمالیاتی صادر شد که بعضی از آن مربوط به دوره زمانی خاص مانند هفته دولت بود و بخشنامه‌ای هم برای کل سال ۱۴۰۱درابتدای سال صادر که تا پایان سال قابلیت اجرا دارد.

اسلامی ادامه داد: در این خصوص مودیان خوش حسابی که نسبت به پرداخت اصل مالیات اقدام کنند می‌توانند از بخشودگی کامل یا بخشی ازجرائم برخوردار شوند واین بخشودگی علی‌الخصوص بخشنامه صادره درهفته دولت در وصول مالیات تاثیرگذار بوده است .

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در خصوص نارضایتی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران مبنی بر افزایش مالیات که سوال دیگر ایسنا بوده است، اظهار کرد:  دربخش تولید ما نه تنها افزایش مالیات و نرخ‌های مالیاتی نداشته‌ایم بلکه با کاهش نرخ مالیاتی تولیدکنندگان مواجه بودیم.

این مسئول تصریح کرد: به نظر بنده اتفاقا تولیدکنندگان و سرمایه گذاران کمترین مشکل را در مباحث مالیاتی داشته‌اند؛ خوشبختانه با تمهیداتی که اتخاد شد از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ پرونده مالیاتی در ستاد تسهیل استان مطرح نشده که بیانگر حل و فصل پرونده‌ها در درون مجموعه اداره کل مالیاتی باشد.

اسلامی افزود: مالیات از درآمد و سود شرکت‌ها براساس میزانی که آنان در اظهارنامه مالیاتی ابراز می‌کنند اخذ می‌شود مگر اینکه مودی نسبت به کتمان درآمد و یا سندسازی درخصوص هزینه‌ها جهت کاهش سود اقدام کرده باشد .
کد مطلب: 37139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *