جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۴

شرایط وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی خبر داد.
شرایط وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی
به گزارش توليد ايرانی ؛        همه ساله به مناسبت گرامیداشت جانباختگان زلزله بم خانه‌های مقاوم شده روستایی در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد در همین راستا امروز 86 هزار و صدمین واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده استان گلستان به صورت متمرکز در روستای نودیجه گرگان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

«سید محمد حسینی»، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان شامگاه پنج شنبه ۸ دی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین نوسازی بافت فرسوده در استان گلستان وضعیت مطلوبی دارد و سه درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه تاکنون با همت مردم بیش از ۸۶ هزا رو ۱۰۰ واحد مسکونی در استان گلستان نوسازی شده است، در شهرستان گرگان نیز بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی نوسازی شده است، دولت نیز در این طرح ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت زنجیره‌ای تقدیم مردم می‌کند و ۱۳ درصد از سود تسهیلات وام مسکن روستایی را هم دولت می‌پردازد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: از ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی در ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان گلستان تاکنون ۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی بازسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.
حسینی در ادامه از تخصیص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع محرومیت روستاهای گلستان خبر داد و متذکر شد: با حمایت ویژه دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و عمران روستاها، یک هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی روستایی استان مصوب شده که در آینده نزدیک تخصیص می‌یابد.

«رمضانعلی سنگدوینی»، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: در استان گلستان نهضت ساخت مسکن شروع شده و زمین‌های دولتی برای برنامه‌ریزی ساخت مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مشکل مسکن جوانان حل شود.

وی متذکر شد: یکی از مشکلات جوانان تأمین مسکن و ایجاد اشتغال است که دولت و مجلس شورای اسلامی درصدد هستند با اقدامات انجام شده در این حوزه، ماندگاری جوانان در روستاها را افزایش دهند در عین حال زمینه اشتغال ن‌ها را نیز فراهم کنند.
کد مطلب: 37099
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *