جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱

مذاکرات وزیر انرژی عربستان با همتایان اروپایی درباره ثبات بازار نفت

وزیر انرژی عربستان سعودی با وزیران اروپایی درباره حمایت و افزایش ثبات بازار نفت بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
مذاکرات وزیر انرژی عربستان با همتایان اروپایی درباره ثبات بازار نفت
به گزارش توليد ايرانی ؛        خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گزارش کرد شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در دیدارهای مجازی جداگانه با اگنس پانیه روناچه، وزیر انرژی فرانسه و کاستاس شرکاس، وزیر انرژی یونان درباره ادامه ارتباط نزدیک و تحکیم همکاری برای پرداختن به ریسک‌ها و چالش‌های نوظهور، گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سعودی، در هر دو دیدار، وزیران بر ضرورت تضمین تامین مطمئن انرژی در بازارهای انرژی گفت‌وگو کردند و همزمان خاطرنشان کردند که عربستان همچنان شریک و تامین نفت قابل اطمینان برای فرانسه و یونان مانده است.

گفت‌وگوی وزیر انرژی عربستان با همتای فرانسوی خود، شامل همکاری در زمینه هیدروژن سبز، انرژی تجدیدپذیر و استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب توافق هسته‌ای مشترک سعودی-فرانسوی که در سال ۲۰۱۱ امضا شد، بود.

بر اساس گزارش رویترز، شاهزاده عبدالعزیز همچنین درباره همکاری در انرژی تجدیدپذیر و اتصال بین شبکه‌های برق برای صادرات انرژی پاک به یونان و اروپا، با وزیر انرژی یونان گفت‌وگو کرد. وزیران دو کشور درباره اهمیت هیدروژن پاک و راه‌های انتقال هیدروژن پاک به اروپا از طریق یونان صحبت کردند.
کد مطلب: 36883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *