پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۵

ادامه اجرای طرح ملی کارآفرینی در دانشگاه صنعتی بهبهان

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با اشاره به ادامه اجرای طرح ملی کارآفرینی در این دانشگاه گفت: دانشجو پس از گذراندن دوره‌های مهارتی جوار دانشگاهی، می‌تواند گواهینامه یا دانشنامه فنی و حرفه‌ای را کسب کند.
ادامه اجرای طرح ملی کارآفرینی در دانشگاه صنعتی بهبهان
به گزارش توليد ايرانی ؛         دکتر مجید مرادی‌زیرکوهی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی بهبهان چهار سال پیش به عنوان پایلوت کشوری طرح ملی کارآفرینی (جاک) معرفی شد. این طرح برای دانشجویان کارشناسی اجرا می‌شود. برای دانشجویی که قرار است هشت ترم را در دانشگاه بگذراند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که از زمان پذیرش تا فارغ‌التحصیلی، چندین دوره مهارتی را می‌گذراند. 

وی افزود: به عنوان مثال دانشجوی مهندسی برق برای ورود به بازار کار از ورود به دانشگاه تا فارغ التحصیلی ۱۰ دوره می‌گذراند. این دوره‌ها در مرکز جوار دانشگاهی که دارای اساتید فنی و حرفه‌ای است، برگزار می‌شوند و دانشجو در هر ترم در کنار تحصیل، یک یا دو دوره مهارتی مرتبط با رشته تحصیلی‌اش را می‌گذراند تا بتواند وارد بازار کار شود.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهبان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، افزایش مهارت و ورود دانشجو به بازار کار است، گفت: دانشجو پس از گذراندن دوره‌های مهارتی جوار دانشگاهی، می‌تواند گواهینامه یا دانشنامه فنی و حرفه‌ای را کسب کند که دارای امتیازاتی از جمله دریافت تسهیلات و ورود به بازار کار است.
 
مرادی‌زیرکوهی با بیان اینکه دوره‌های کارآفرینی تنها برای رشته‌های فنی نیست و با توجه به رشته‌ها، دوره‌های مهارتی مختلفی تعریف شده‌اند، گفت: در طرح ملی کارآفرینی برای هر دانشجو برنامه‌ریزی می‌کنیم که تا زمان فارغ التحصیلی علاوه بر مدرک دانشگاهی، مهارت نیز کسب کند. هر چند دوره‌های کارآفرینی کاملا رایگان نیست اما هزینه بسیار ناچیزی برای گواهینامه و ثبت نام در فنی حرفه‌ای دارد و بقیه هزینه را دانشگاه پرداخت می‌کند
کد مطلب: 36775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *