۷۵۰۰ هکتار باغ پسته در استان قم بارور است

31 شهريور 1401 ساعت 20:36

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار کرد: پسته کاری در بخش باغبانی قم می‌درخشد و اکنون ۱۴ هزار هکتار باغ پسته در این استان موجود است که هفت‌هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور است و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از کشاورزان قمی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند.


به گزارش تولید ایرانی ؛         محمدرضا حاجی رضا امروز ۳۱ شهریورماه طی سخنانی در آیین شکرانه برداشت پسته در قم با بیان این که  ۱۴ هزار هکتار باغ پسته در این استان موجود است، با اشاره به این که ظرفیت پسته کاری در استان قم بسیار ویژه‌ است، افزود: پسته کاری علاوه بر تناسب با شرایط آب و هوایی قم از نظر اقتصادی نیز برای بخش کشاورزی استان ارزش افزوده مناسبی ایجاد کند.

وی ادامه داد: نیاز داریم تا فرآیند کشت پسته در قم بر اساس مباحث دانش بنیان متحول شود و شاهد افزایش عملکرد و برداشت بیشتر محصول در باغ‌های پسته استان باشیم.

حاجی رضا بیان کرد: کشت پسته برای کشاورزی قم مهم است و به همین دلیل برای افزایش سطح کمی و کیفی تولید این محصول با همکاری کشاورزان استان از جدیدترین فناوری‌های علمی استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به طور حتم نیاز است تا موضوع سلامت محصول مورد توجه پسته‌کاران استان باشد و در این رابطه باید بتوانیم با رعایت استانداردهای تعیین شده در بازارهای بین‌المللی حضور موفق داشته باشیم.

حاجی رضا ادامه داد: امروز در استان قم علاوه بر موفقیت‌های کسب شده در زمینه تولید پسته، بسترهای لازم برای فرآوری این محصول در بالاترین سطح کیفی نیز فراهم شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با آغاز فصل پاییز روزهای برداشت محصول پسته از باغ های قم فرا می‌رسد و در همین رابطه پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار تُن پسته در استان برداشت شود.


کد مطلب: 36683

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/36683/۷۵۰۰-هکتار-باغ-پسته-استان-قم-بارور

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com