پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۱

سقوط تولید پالایشگاهی روزانه چین

پالایشگاه‌های چین در ژوئیه که پالایشگاه‌های دولتی متعدد با تعطیلی‌های غیرمنتظره روبرو شدند و پالایشگاه‌های خصوصی تولیدشان را کمتر کردند، ۸.۸ درصد نفت کمتری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پالایش کردند.
سقوط تولید پالایشگاهی روزانه چین
به گزارش توليد ايرانی ؛        اطلاعات اداره ملی آمار چین نشان داد، در ژوئیه ۵۳.۲۱ میلیون تن معادل ۱۲.۵۳ میلیون بشکه در روز نفت خام پالایش شد که پایین‌ترین نرخ از مارس سال ۲۰۲۰ بود. تولید ژوئیه کمتر از ۱۳.۳۷ میلیون بشکه در روز در ژوئن و ۱۳.۹۱ میلیون بشکه در روز در ژوئیه سال ۲۰۲۱ بود.

پالایشگاه‌های چین در هفت ماه نخست سال میلادی جاری، ۳۸۰.۲۷ میلیون تن معادل ۱۳.۰۹ میلیون بشکه در روز نفت پالایش کردند که ۶.۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

اختلالات طولانی در پالایشگاه‌های دولتی مانند پالایشگاه سینوپک شانگهای پتروکمیکال به ظرفیت ۳۲۰ هزار بشکه در روز و پالایشگاه پتروچاینا وی‌پِک به ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه در روز، روی تولید ملی تاثیر گذاشت.

یک منبع آگاه گفت: سینوپک پالایش را در بعضی از واحدهای تاسیسات شانگهای تا هفته گذشته از سرنگرفت و انتظار نمی‌رود فعالیت پالایشگاه وی‌پِک تا اواخر اوت از سرگرفته شود.

بر اساس گزارش رویترز، فعالیت پالایشگاه‌های خصوصی چین از اواخر ژوئن در پی افت حاشیه سود، کمتر شده است و تولید آنها در ماه‌های آینده ممکن است با کاهش بیشتری روبرو شود زیرا دولت در تدارک انجام تحقیقات جدیدی در خصوص مسائل مالیاتی است.

طبق آمار گمرکی، چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، در ژوئیه ۸.۷۹ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرد که در مقایسه با ژوئن افزایش داشت اما همچنان ۹.۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بود.
 
کد مطلب: 36518
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *