جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰

گرما ساعات کاری جهان را کاهش می‌دهد!

کشورهای سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ شاهد دمای بالای بی‌سابقه بوده‌اند و دانشمندان علوم آب‌وهوا انتظار دارند امواج گرمای بی‌سابقه ادامه یابد. بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷، بیش از ۱۶۶ هزار نفر در اثر امواج گرما جان خود را از دست دادند اما گرمای شدید بر اقتصادها نیز تأثیر می‌گذارد زیرا بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰، امواج گرما در ۳۲ کشور اروپایی بالغ بر ۷۱ میلیارد دلار هزینه داشت.
گرما ساعات کاری جهان را کاهش می‌دهد!
به گزارش توليد ايرانی ؛        کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تغییرات آب‌وهوایی، فراوانی و شدت هوای گرم شدید را افزایش می‌دهد. دانشمندان علوم اقلیمی انتظار دارند امواج گرما «عادی جدید» باشد، به طوری که سازمان آب‌وهوای جهانی اخیرا اعلام کرده است که تغییرات آب‌وهوایی باعث شده است که گرمای طولانی‌مدت و ویرانگر اولیه امسال در هند و پاکستان ۳۰ برابر بیشتر شود.

ان‌بی‌سی نیوز اشاره می‌کند که امواج گرما علاوه بر ایجاد شرایط خطرناک برای سلامتی، احتمال خشکسالی و آتش‌سوزی‌های جنگلی را افزایش می‌دهد که هم حیوانات و هم انسان‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

امواج گرما می تواند اقتصاد و همچنین مردم و حیات وحش را تحت تاثیر قرار دهد و فراتر از تهدید فوری برای زندگی، دمای بالا می‌تواند اقتصاد را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد. دوران طولانی گرمای شدید می‌تواند منجر به افزایش بیماران در بیمارستان، کاهش شدید بهره‌وری در ساخت‌وساز و کشاورزی، کاهش محصول کشاورزی و حتی آسیب مستقیم به زیرساخت‌ها شود.

نتایج حاکی از آن است که کارمندان در هوای گرم اگر دورکاری هم داشته باشند، بهره وری کمتری خواهند داشت و کودکانی که در گرمای زیاد برای یادگیری فعالیت دارند، درآمد کمتری در طول عمر دارند که به نوبه خود به رشد اقتصادی آینده لطمه می‌زند. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که اقتصاد ایالت‌های ایالات‌متحده در طول تابستان‌های گرم با سرعت کمتری رشد می‌کند.

البته ممکن است که بگوییم تهویه مطبوع می‌تواند یک راه حل ساده باشد. برای برخی، این فناوری یا عملی نیست، یا از نظر مالی دست نیافتنی است و برای افرادی که تهویه مطبوع یک گزینه است، عواقب بعدی وجود دارد. یک مطالعه پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۱۰۰، استفاده بیشتر از تهویه مطبوع می‌تواند مصرف انرژی مسکونی را تا ۸۳ درصد در سطح جهان افزایش دهد.

بر اساس گزارش ویفروم، بررسی دقیق‌تر تأثیر هوای بسیار گرم بر اقتصاد، آمار بسیار نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد. سازمان بین‌المللی کار (ILO) پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۰، امواج گرما می‌تواند تعداد ساعات کار در سطح جهان را بیش از دو درصد کاهش دهد و این معادل ۸۰ میلیون شغل تمام وقت و هزینه ۲.۴ تریلیون دلار است.

طبق گزارش هیئت بین دولتی تغییرات آب‌وهوایی، اثرات منفی تغییرات آب‌وهوایی بسیار سریع‌تر از آنچه دانشمندان کمتر از یک دهه پیش پیش‌بینی می‌کردند، در حال افزایش است. هشدارها وحشتناک هستند، به ویژه مبنی بر اینکه افزایش دمای جهانی بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطوح پیش از صنعتی شدن ممکن است منجر به تغییرات دائمی و بالقوه فاجعه‌بار در جهان ما شود.

دانشمندان اظهار کردند: تغییر سریع به منابع انرژی پاک حیاتی است. در این بین کارشناسان می گویند آمادگی برای مقابله با موج گرما هم از نظر فیزیکی و هم از نظر اقتصادی امکان‌پذیر است. از جمله توصیه‌های آنان برای کسب‌وکارها این است که «نیاز دارند ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها و ساعات کاری خود را با دمای بالاتر تطبیق دهند».

همچنین مزایایی برای به اصطلاح "سبزسازی شهری" وجود دارد که در آن درختان بیشتر و سایر گیاهان می‌توانند به خنک شدن شهرها و شهرها کمک کنند. در سطح فردی، حفظ جریان هوا در اتاق‌ها و ساختمان‌ها و همچنین هیدراته ماندن مهم است.
 
کد مطلب: 36517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *