جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲

عقب‌ماندگی کلاله در صنایع تبدیلی/ فرودگاه کلاله می‌تواند هاب گلستان باشد

فرماندار کلاله با تاکید بر تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، گفت: متاسفانه کلاله در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی عقب‌ماندگی زیادی دارد.
عقب‌ماندگی کلاله در صنایع تبدیلی/ فرودگاه کلاله می‌تواند هاب گلستان باشد
به گزارش توليد ايرانی ؛         فرهاد شیبک  اظهار کرد: شهرستان کلاله از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی برخوردار است و بخش اعظمی از آن در حوزه کشاورزی، دام، گیاهان دارویی، گلخانه و غیره قرار گرفته است.

وی کلاله را یکی از قطب های کشاورزی استان گلستان دانست و افزود: کلاله در تولید محصول استراتژیک گندم با بیش از ۱۷۰ هزار تن رتبه اول تولید را در استان گلستان به خود اختصاص داده است، همچنین بیش از ۴۰ درصد اراضی و تولید کلزا مربوط به کلاله است.

فرماندار کلاله با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار دام سنگین و ۷۰ هزار دام سبک در کلاله سهم به سزایی در تولید فرآورده های دامی و گوشت قرمز در استان دارد، تاکید کرد: متاسفانه کلاله در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی از عقب ماندگی زیادی برخوردار است و سهم صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان تنها دو الی سه درصد است.

شیبک با اشاره به اینکه تکمیل کارخانجات آرد و ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش غذایی از جمله دیگر اقداماتی است که در دستور کار ما قرار دارد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۵ هکتار از اراضی حاشیه نواحی صنعتی با کمک شرکت شهرک های صنعتی از کشاورزان خریداری شد و به زودی زیرساخت‌های سرمایه گذاری آن آغاز خواهد شد.

وی از تکمیل زیرساخت های شهرستان و راه ها از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور خبر داد و ابراز داشت: اعتبارات و مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان، جهشی را در شرق استان ایجاد خواهد کرد، خوشبختانه از محل سفر رئیس جمهور برای تکمیل زیرساخت‌های اصلی شهرستان ۴۵ میلیارد تومان اختصاص یافت.

فرماندار کلاله با بیان اینکه فرودگاه کلاله صرفا متعلق به کلاله نیست بلکه متعلق به کل استان گلستان است، تاکید کرد: این فرودگاه می‌تواند به هاب استان تبدیل شود و محلی برای صادرات محصولات تولیدی به کشورهای همجوار باشد. 

شیبک با بیان اینکه این فرودگاه در کنار ظرفیت‌های گردشگری، هوانوردی و غیره می تواند به پایگاه اطفای حریق در شرق استان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود جنگل‌ها و مراتع و همچنین سابقه حریق در استان، فرودگاه کلاله می تواند محلی استاندارد برای اطفای حریق در شرق استان باشد.
کد مطلب: 36507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *