جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۳

تولیدکنندگان سرداران جنگ اقتصادی هستند

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: دو برابر تعداد پروژه‌های فعال موجود در استان زنجان، مجوزهایی صادر شده است.
تولیدکنندگان سرداران جنگ اقتصادی هستند
به گزارش توليد ايرانی ؛        محمدمهدی برادران ظهر امروز (۸ مردادماه) در همایش بزرگ صنعت‌گران، اصناف و معدن‌کاران استان زنجان، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این استان اظهار کرد: مجوزهایی صادر شده است که هم در قالب شهرک‌های صنعتی و هم در قالب پروژه‌های بزرگ صنعتی در حال برنامه‌ریزی است تا فعال گشته و به چرخه تولید وارد شوند.

وی با اشاره به مشکلات تحریم، تورم و اهمیت تجارت خارجی، از برخی سنگ‌اندازی‌های داخلی انتقاد کرد و افزود: خوشبختانه در این استان با همراهی مسئولان و مدیران اجرایی، در هفته دولت پروژه‌های مهمی افتتاح خواهد شد و دو برابر ظرفیت موجود حال حاضر استان، پروژه‌های توسعه‌ای طراحی شده که به مرور اضافه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پروژه‌هایی که در دولت جدید نیز شکل گرفته، پیگیری خواهد شد، ادامه داد: همیاری و همدلی بی‌بدیل در این استان سبب شده نرخ بیکاری در پایین‌ترین حد باشد. همچنین در حوزه اصناف رویکرد و برنامه را در مجلس ارائه کرده‌ایم تا در راستای حمایت از مشاغل صنفی قدم برداریم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه اولویت همه کشور باید بر اساس تولید و دانش‌بنیان باشد، از نظام‌ بانکی خواست تا کمک‌های خود را در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی افزایش دهد.
برادران با بیان اینکه روند کاهش تورم از سوی دولت‌مردان به صورت جدی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: بیشترین نقش را تولیدکنندگان ایفا خواهند کرد، با این حال تورم در حوزه صنعتی کمتر از تورم محصولات در سطح جامعه است و تلاش می‌شود با هر امکانی بازار را رقابتی حفظ کرده و با هزینه کمتر کالا تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی نداریم، بیان کرد: تامین‌کننده‌های کشور فضای رقابتی را دنبال می‌کنند و نه تنها دغدغه‌ای برای تولید وجود ندارد، بلکه دغدغه اصلی صادرات است تا بتوانیم اجازه صادرات بیشتر به تولیدکنندگان دهیم تا بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه نظارت غیرهدفمند و موازی‌کاری، روان تولیدکنندگان را پریشان می‌کند، اذعان کرد: به دنبال کاهش تعرفه‌های واردات ماشین‌آلات صنعتی هستیم؛ چرا که صنعت بدون ماشین‌آلات ممکن نیست و این مسئله می‌تواند تاثیر خوبی بر صادرات ما بگذارد. بیش از ۷۵ درصد از واردات در حوزه صنعت بوده که این مسئله نمایانگر پیشرفت و تعالی این حوزه است.

وی با یادآوری نسبت خوب واردات به صادرات در کشور، خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری، تولیدکنندگان سرداران جنگ اقتصادی این مملکت هستند.
مدیرعامل شرکت مجریان توسعه معادن آسیا (متما) نیز در ادامه این همایش گفت: پارسال اکتشافات، ارزش‌آفرین‌ترین موضوع در بخش معدن بوده است.
سجاد غرقی اظهار کرد: لزوم توجه به تکمیل زنجیره معدنی، تنوع سبد معدنی و تنوع سبد فعالیت در حوزه‌های مربوط به معدن به عنوان گزینه‌های رشد معدن مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت در رابطه با این موضوعات، سیاست اشتباهی نبوده است، افزود: وقتی عبارت خام‌فروشی به بخش معدن اطلاق می‌شود، آن را یک موضوع پایین‌دستی تلقی می‌کنیم، در حالی که این مهم اصلی‌ترین بخش مورد توجه صنایع معدنی است.
این فعال حوزه معدن با اشاره به فعالیت یک دهه این شرکت در حوزه‌های معدنی، بیان کرد: نگاه حاکمیتی سبب بروز مشکل در واحدهای کوچک و بزرگ شده است، این در حالی است که افزایش ظرفیت معدن‌کاری و به کارگیری ماشین‌آلات معدنی را در دستور کار قرار داده‌ایم.


غرقی با اشاره به ۲۲ تن ذخیره معادن کشف شده در سال ۹۹، خاطرنشان کرد: ۳۱ هزار دستگاه در سامانه کاداکس ثبت شده که ۱۸ هزار مورد، عمر بالای ۲۰ سال دارد. یعنی ناوگان ما فرسوده است و با توجه به محرومیت، قانون‌های دست و پاگیر، تحریم و تورم افزایش ذخایر معدنی، رسیدن به آن حد نصاب اعلامی بدون ماشین‌آلات موثر نیست. از طرفی همکاری نکردن کمرگ در تحویل ادوات خریداری شده باعث شده یک بیل مکانیکی که برای ۱۱ نفر اشتغال‌زایی می‌کند، بیش از ۴۵ روز در کمرگ بماند و این یعنی نویدبخش تولید نشدن مستمر و زیان برای یک صنعت‌گر است‌.
کد مطلب: 36328
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *