افزایش قیمت‌ها حاصل تورم است

27 تير 1401 ساعت 14:47

سخنگوی انجمن لبنی ایران گفت: اگر تورم ایجاد شود، از یک سو قدرت خرید مردم کاهش و از طرف دیگر قیمت کالا‌ها افزایش پیدا می‌کند و این موضوع ارتباطی به تولیدکننده ندارد.


به گزارش  تولید ایرانی ؛       سید محمدرضا بنی‌طبا سخنگوی انجمن لبنی ایران با بیان اینکه در خصوص افزایش قیمت‌ها تولیدکننده هم متضرر شده است، گفت: هیچ تولیدکننده‌ای در موضوع افزایش قیمت‌ها و تورم مقصر نیست.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها حاصل تورم است، افزود: تورم حاصل برداشتن سیاست‌های مالی و پولی دولت است، به عبارتی اگر تورم ایجاد شود، از یک سو قدرت خرید مردم کاهش و از طرف دیگر قیمت کالا‌ها افزایش پیدا می‌کند و این موضوع ارتباطی به تولیدکننده ندارد.

سخنگوی انجمن لبنی ایران بیان کرد: تولیدکننده مسئول تأمین کالاست به عنوان مثال اگر در نقطه‌ای از کشور با کمبود کالایی مواجه شدیم، می‌توان از تولیدکننده مطالبه کرد که چرا کالا موجود نیست، ولی اگر کالا گران شد آن هم در بازار رقابتی که ۴۰۰ کارخانه با هم رقابت می‌کنند، مطمئن باشید این افزایش قیمت ناشی از طمع تولیدکننده نیست بلکه ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است که تابع سیاست‌های کلان کشور است.

بنی‌طبا گفت: دولت آن یارانه‌هایی را که از محل ارز ۴۲۰۰ تومانی آزاد کرده باید به‌طور کامل به مصرف‌کننده انتقال دهد نه اینکه یک سوم یارانه‌های آزاد شده را به مصرف‌کننده دهد و مابقی را به جیب بگذارد.
وی با اشاره به برنامه سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه بیان کرد: در برنامه سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه در ذیل وظایف وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده بود که بخشی از مالیات حاصل از کالا‌های زیان‌آور در بخش فرهنگ‌سازی و افزایش سرانه مصرف شیر و محصولات لبنی مورد استفاده قرار گیرد ولی متأسفانه در این ۲۴ سال کسی این برنامه را اجرا نکرد.
سخنگوی انجمن لبنی ایران گفت: اکنون انجمن طرحی را به دولت ارائه داده که لبنیات با کالا برگ توزیع شود و اگر این طرح اجرایی شود نه فقط عقب افتادگی مصرف شیر در دهک‌های پایین جامعه جبران می شود، بلکه سرانه مصرف به حد استاندارد ۹۰ کیلوگرم خواهد رسید.


کد مطلب: 36125

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/36125/افزایش-قیمت-ها-حاصل-تورم

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com