پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۸

سفارشات فروشگاه‌ها به صورت کتبی به کارخانجات لبنی اعلام شود

محصولات لبنی تنظیم بازاری شامل شیر کیسه‌ای کم چرب ۹۰۰ گرمی، شیر بطری کم چرب یک لیتری، ماست ساده کم چرب ۲.۵ کیلویی و پنیر یو اف نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی، کمتر در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه دیده می‌شود و همین موضوع سبب ایجاد شائبه عدم تولید این محصولات شده است. موضوعی که صنایع لبنی در نامه‌ای توضیحاتی در خصوص آن ارائه دادند.
سفارشات فروشگاه‌ها به صورت کتبی به کارخانجات لبنی اعلام شود
به گزارش توليد ايرانی؛         در متن نامه دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی به معاول اول رئیس جمهوری آمده است:
احتراما به استحضار می‌رساند که به طور مستمر مسئولان دولت و مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی، صنایع لبنی را متهم به عدم عرضه مکفی سه قلم (شیر، ماست و پنیر) مشمول قیمت‌گذاری می‌کنند. برای حل قطعی این معضل و ایجاد امکان ردیابی و رصد کالاهای عرضه شده و لاجرم رفع اتهام از صنایع لبنی، استدعا دارد با رعایت موارد ذیل دستور به اقدام فرمایند:

۱-سفارشات فروشگاه‌ها به صورت کتبی با قید تناژ و تعداد روز در هفته به هر یک از کارخانجات لبنی اعلام گردد.
۲-فروش و تحویل سه قلم کالای اساسی لبنی (شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی ۱.۵ درصد چربی ۱۵۰.۰۰۰ ریال، شیر بطری پاستوریزه یک لیتری ۱.۵% چربی ۱۸۰.۰۰۰ ریال، ماست پاستوریزه ۲.۵ کیلویی ۱.۵% چربی ۴۹۸.۰۰۰ ریال، پنیر ۴۰۰UF گرمی نسبتا چرب ۳۷۰۰۰۰ ریال) بر اساس سفارش کتبی فروشگاه قطعی بوده و مرجوعی پذیرفته نمی‌شود.

۳-فروش و تحویل کالا نقدی بوده و به هیچ وجه سفارش با پرداخت مدت‌دار پذیرفته نمی‌شود. این امر در شرایط بهبود در شرایط پرداخت به گاوداری‌ها ضروری است.
۴-تقاضا می‌کند نشستی با اتاق اصناف، مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان حمایت جهت، هماهنگی برگزار تا در اجرا، مشکلات ناشی از عدم هماهنگی، به شکست طرح منتهی نگردد.

لازم به ذکر است طبق الگوی مصرف «امنیت غذایی» کشور امر مقرر فرمایند هرچه سریع‌تر کارت کالای لبنی ۶ دهک کم‌درآمد و درآمد ثابت حقوق‌بگیر و راه‌اندازی و بهره‌برداری گردد. تا از میزان مصرف سرانه سالانه خانوار در هر یک از ده‌دهک جامعه حراست شود.
بدیهی است قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار سه قلم کالای لبنی در شرایط جاری فعلی اتخاذ گردیده است:
۱-شیر خام درب گاوداری هر کیلوگرم ۱۲۰.۰۰۰ ریال
۲- نرخ مواد پتروشیمی بورس اوراق بهادار
۳- نرخ برابری ارز نیمایی  تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مبنای محاسبه بوده (پیوست) است.
کد مطلب: 36014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *