سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵

موسوی لارگانی: دستورات تعیین سقف افزایش اجاره بها و وام ودیعه مسکن به خطا رفته‌اند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور دو دستور تعیین سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها و وام ودیعه مسکن به خطا رفته اند و اکنون شاهد افزایش چند برابری اجاره در کشور هستیم کو خانوارهای اجاره ‌نشین به مرز روانی شدن رسیده اند.
موسوی لارگانی: دستورات تعیین سقف افزایش اجاره بها و وام ودیعه مسکن به خطا رفته‌اند
به گزارش توليد ايرانی؛        سیدناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تذکری در خصوص ضرورت توجه ویژه به خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران گفت: عجیب است که به جای انتشار اخباری در خصوص توجه بیشتر به وضعیت معیشت خانواده های شهدا، افزایش حقوق جانبازان و ایثارگران و بهبود خدمات درمانی و بیمه تکمیلی ایثارگران که حیات و موجودیت خود را مدیون جانفشانی آنها هستیم، اخباری از اختلاس و تخلفات با ارقام نجومی در شرکت های زیرمجموعه بنیاد منتشر می‌شود که به گفته مسئولین هنوز ابعاد این تخلفات نامعلوم است، آیا بدتر از این نیز می‌شود به مطالبات حداقلی این عزیزان بی احترامی کرد؟

وی افزود: شایسته نیست که ۳۰ سال پس از اتمام دوران دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان در شرایط بسیار بد و نامطلوبی به سر ببرند و مجموعه های اقتصادی بنیاد شهید بی توجه به آلام این بزرگواران، به حیف و میل اموال آنها و فساد بپردازند.
نماینده مردم فلاورجان با بیان اینکه ایثارگران الگوی مردانگی و رشادت نسل معاصر هستند، گفت: شرایط فعلی زیبنده آنها نیست. جا دارد به صورت فوری موضوع مشکلات ایثارگران و اختلاس های زیرمجموعه بنیاد شهید در دستور کار قرار گرفته است و در عین حال تلاش ها برای کمک به معیشت خانواده های شهدا را دوچندان کنیم.

موسوی لارگانی با اشاره به مشکلات خشکی زاینده رود و بی آبی تالاب گاوخونی تاکید کرد: مطالباتی نظیر جریان دائمی آب در زاینده رود، مقابله با بی آبی و احیای تالاب گاوخونی به حال خود رها شده است، اکنون استان اصفهان زیر پرده ای  از غبار محو شده و امکان فعالیت عادی از شهروندان به واسطه مشکلات شدید زیست محیطی سلب شده است. همچنین استان اصفهان با نرخ بیکاری بالای ۱۲ درصد به جمع ۵ استان کشور با نرخ بیکاری بالاتر پیوسته است که جا دارد این رکورد را به مسئولانی که طی این سال ها موفق شدند این استان صنعتی و گردشگری را از نفس بیندازند، تبریک بگوییم.

وی افزود: وضعیت استان ما برخلاف تصور بسیار اورژانسی است، اگر گام های عملی برای تحقق شعارها برنداریم، دیر نیست که وضعیت استان اصفهان از آنچه که می بینیم بدتر شده و حتی سیل مهاجرت از اصفهان به سمت سایر استان ها شروع شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از افزایش اجاره بها، خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای رئیسی، در بحث اجاره ‌بها دو دستور تعیین سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها و وام ودیعه مسکن به خطا رفته اند، اکنون شاهد افزایش چند برابری اجاره در کشور هستیم. اکنون خانوارهای اجاره ‌نشین به مرز روانی شدن رسیده اند. همچنین قیمت اجناس مخصوصا ارزاق عمومی در حال افزایش است؛ برنج ایرانی به مرز ۲۰۰ هزار تومان رسیده و به خاطره ها پیوسته است. لبنیات، گوشت، مرغ و تخم مرغ از سفره ها پرکشیده است و در بازار خودرو هم آشفتگی مشهود است مثلا یک پژو ۲۰۷ اتومات به بالای ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است؛ چه خبر است؟ مگر جنسش از طلاست ؟

موسوی لارگانی افزود: آقای رئیس جمهور، با اقدامات موقتی و اقتصاد دستوری نمی شود مانع از افزایش قیمت‌ ها شد. اگر می خواهید امید مردم به شما حفظ شده و خللی بر آن وارد نشود، کار های بنیادین مانند مهار تورم را دنبال کنید، در غیر این صورت اقتصاد کشور گرفتار زنجیره ای از تورم خواهد شد که هر موجش سهمگین‌تر از موج قبلی خواهد بود.
وی با بیان اینکه وزرای ضعیف و مدیران ناکارآمد را بر کنار کنید، مطرح کرد: هنوز چند ماه از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نگذشته که دولت به فکر بازگرداندن بخشی از آن شده است. اولا چنین تغییرات پی‌درپی در سیاست گذاری اقتصادی موجب بی اعتمادی بازار می شود، از سوی دیگر اقتصاد کشور هزینه حذف ارز ترجیحی را به طور کامل پرداخت کرده است، البته چون قرار نیست ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا تخیص داده شود، لذا تاثیر چندانی در کاهش قیمت و تورم ندارد و فقط موجب کاهش ۲۸ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت شده و نهایتا ناچار به استقراض از بانک مرکزی می‌شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از بورس، تصریح کرد: متاسفانه در فرایند تحقیق و تفحص از بورس به نتایجی رسیدیم که نشان می‌دهد بسیاری از مدیران و تصمیم سازان فعلی و گذشته بورس دچار تعارض منافع هستند، برخی افراد سودهای چند هزار میلیارد تومانی به جیب زده اند.
کد مطلب: 36011
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *