تصویب صادرات مرکبات به چین/ جنوب کرمان در تولیدات خارج فصل به داد کشور رسیده است

2 تير 1401 ساعت 16:17

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی از مصوبه صادرات مرکبات به چین خبرداد و گفت: جنوب کرمان قلب تولید کشور است و در تولیدات خارج فصل به داد کشور رسیده است.


به گزارش تولید ایرانی؛        «محمدمهدی برومندی» امروز دوم تیرماه در آیین معارفه و تکریم رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به مشغله های کاری دولت اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی مسئول امنیت غذایی است و بر اساس قوانینی که ابلاغ شده از مزرعه تا سفره مردم را  باید مدیریت کنیم که این مهم توسط قانونگذار تکلیف شده است.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی افزود: باید در مقطعی تولید کنید که در جنگ اقتصادی هستیم که هدفگذاری دشمن سفره های مردم است و بخش کشاورزی مفتخر است که در تامین نیازهای کشور موثر بوده و در جنگ اقتصادی شاهد تحولاتی هستیم.
برومندی به تبعات جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: امروز کمبود غذا و تهدید به آینده به یک مشکل جدی تبدیل شده که دولت در حال رصد تولیدات است  و متناسب با شرایط موجود برنامه ریزی می کنند.
وی از تشکیل قرارگاه امنیت غذایی خبرداد و گفت: وزارت جهادکشاورزی قرارگاه امنیت غذایی را  تشکیل داده و یک برنامه مفصل به مجلس ارائه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی قراردادی از محورهای اصلی وزیر است و باید بگویم با سابقه قانونگذاری که دارم معتقدم کشاورزی قراردادی باید اجرا شود و یکی از راه های برون رفت از مشکلات کشاورزی محسوب می شود.
وی با اشاره به چراهای پیش روی بخش کشاورزی گفت: یک نکته‌ مهم  وجود دارد که برنامه الگوی کشت را داریم و برای اینکه تولید لطمه نخورد و چراهای زیادی که به وجود می آید، باید پاسخ بدهیم لذا می طلبد همه بخش های دولت کمک کنند.

برومندی با تشریح بیمه محصولات کشاورزی گفت: این بیمه با سایر بیمه ها متفاوت است زیرا در بخش کشاورزی یک توده هوای سرد 10 استان را تحت تاثیر قرار می دهد و از سوی دیگر توسعه یافته ترین کشورهای دنیا  فقط موفق به جبران 25 درصد در آمد محصولات کشاورزی شده اند.
وی تولید تجاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: تولید مازاد بر مصرف و تولید تجاری را باید داشته باشیم و تجاری سازی تولید در دستور کار است.
معاون‌وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرارگاه دیپلماسی غذایی تشکیل شده و میز صادرات فعال است و  رصد و پایش محصولات برای تجاری سازی در حال انجام و مجوز صادرات مرکبات به چین صادر شده است.
وی افزود: شرایط سختی پیش رو داریم و در جنوب کرمان دغدغه های جدی از جمله آب داریم و برای برون رفت از این مشکلات باید اعتبارات خاصی تزریق کنیم و باید برنامه علمی و پیوسته داشته باشیم.
برومندی اظهار کرد: جنوب کرمان قلب تولید کشور است و در تولیدات خارج فصل به داد کشور رسیده اما با وجود  30 هزار هکتار  مرکبات هنوز نهال گواهی شده  ارائه نداده ایم.

وی به سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: پیگیر مصوبات رئیس جمهور هستیم. در سفرهای رئیس جمهور ریل گذاری های خوبی صورت می گیرد و با توجه به اینکه 90 درصد معیشت مردم به کشاورزی است و  سهم بخش کشاورزی را  باید از اعتبارات داده شود که به مردم خدمت کنیم و استان باید مصوبات سفر ریاست جمهوری را به شکلی تدوین کند که چندین مشکل اساسی را حل کنیم.
برومندی گفت:دکشور در حال یک جراحی اقتصادی است که همکاری مردم و تولیدکنندگان قابل تقدیر است و انتظار است از این مقطع عبور کنیم و از یک پایداری در تولید برخوردار شویم.
 با حضور فعالان بخش کشاورزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و  نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی احمد احمد پور به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان معرفی و از زحمات سعید برخوری رئیس سابق تحلیل به عمل آمد.


کد مطلب: 35621

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/35621/تصویب-صادرات-مرکبات-چین-جنوب-کرمان-تولیدات-خارج-فصل-کشور-رسیده

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com