پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۹

سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در طرح آبرسانی به روستاهای محروم

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرا جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستای کشور خبر داد و گفت: در اجرا این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.
سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در طرح آبرسانی به روستاهای محروم
به گزارش توليد ايرانی؛         اتابک جعفری ظهر روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه منابع آبی تحت تأثیر خشکسالی‌ها و کاهش بارش باران قرار گرفته است اظهار کرد: خشکسالی حدود یک دهه در کشور وجود دارد و در ۲ تا سه سال اخیر این پدیده شدیدتر شده و شرایط را سخت‌تر کرده است.

وی طرح‌های آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تلاش می‌شود تا با اجرا طرح‌های آبرسانی و تسریع در تکمیل آن‌ها کمبود آب در جامعه کمتر احساس شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از جهاد آبرسانی با مشارکت سپاه پاسداران خبر داد و افزود: اکنون جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستا محروم کشور در حال اجرا و عملیات ۷ هزار و ۱۰۰ طرح آن توسط سپاه پاسداران اجرایی شده است.

جعفری با بیان اینکه ۳ هزار طرح آبرسانی روستایی توسط بخش خصوصی در حال اجرا است خاطرنشان کرد: برای اجرا طرح‌های آبرسانی ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار اولیه تخصیص یافته که پیش‌بینی می‌شود این اعتبارات به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
وی اجرا این طرح‌های آبرسانی را در روستاهای بالای ۲۰ خانوار دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان دولت سیزدهم مشکل آب این روستاها برطرف شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور استفاده از پساب آب و فاضلاب برای تأمین آب امور صنعتی، فضای سبز و معادن را مورد اشاره قرار داد و افزود: با اجرایی شدن این مهم از استفاده آب شرب در صنایع، فضای سبز و معادن جلوگیری و پساب آب و فاضلاب جایگزین آن می‌شود.
جعفری از تولید ۱.۱ میلیارد مترمکعب پساب آب و فاضلاب در کشور خبر داد و تصریح کرد: میزان تولید پساب آب و فاضلاب تا ۵.۵ میلیارد مترمکعب پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد آب تولیدی در کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود گفت: اکنون هیچ استفاده از پساب آب و فاضلاب نمی‌شود و با تدوین برنامه برای استفاده از پساب اقدامات مهمی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با معرفی ابوالحسن عالی به‌عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، از خدمات عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل قبلی قدردانی کرد.
کد مطلب: 35339
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *