جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۴

اتصال ۸۰۰ نانوایی استان مرکزی به پایانه های فروش سیستمی نان/تغییر قیمت در کار نیست

استاندار مرکزی گفت: از امروز به مدت سه روز، در قالب طرح آزمایشی، ۸۰۰ نانوایی استان مرکزی به پایانه های فروش سیستمی نان متصل می شوند.
اتصال ۸۰۰ نانوایی استان مرکزی به پایانه های فروش سیستمی نان/تغییر قیمت در کار نیست
به گزارش توليد ايرانی؛       فرزاد مخلص الائمه امروز هجدهم خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ استان به صورت آزمایشی زیر بار این طرح رفته اند و استان مرکزی چهاردهمین استانی است که این فعالیت را از اراک، ساوه و زرندیه آغاز خواهد کرد.

وی افزود: بحث یارانه ها در حوزه نان برخلاف سایر اقلام و کالاها از نوعی پیچیدگی برخوردار است و حساسیتی درخصوص این کالا هست، بر این اساس دولت تصمیم گرفت یک تدبیر خاصی در این خصوص بیندیشد و با زیرساخت خاصی این موضوع را مدیریت کند تا بتوان عادلانه شدن یارانه ها در این بخش را به نحو صحیح و با دفع و حذف آسیب ها در سطح کشور اجرایی کرد.

به گفته وی، در سیستمی که در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال اجراست، مردم و مصرف کنندگان نهایی، نان را به قیمت تعیین شده از سوی دولت و در واقع بدون تغییر قیمت دریافت می کنند.
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مطلقا تغییر قیمتی در حوزه نان نداریم و یارانه در میانه زنجیره تولید گندم تا مصرف نان، از طریق همین پایانه ها به نانوایی ها داده می شود، گفت: با اجرای این طرح امکان کنترل و مدیریت هوشمند مصرف نان به طور کامل ایجاد خواهد شد و نانوایی ها به طور کامل از لحاظ تامین آرد و توزیع نان تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: کیفیت نان بحث مستقلی از فروش است و در سازوکار خود تحت کنترل و مدیریت و پایش قرار می گیرد. نیاز مردم به نان به هر اندازه که باشد، تامین می شود و محدودیتی در این حوزه نیست.
به گفته مخلص الائمه، ما به التفاوتی که بین قیمت گندم دولتی و آزاد وجود دارد در قالب یارانه از این پس در اختیار نانواها قرار می گیرد و در گام اول حتی در همین مرحله آزمایشی ۱۵ درصد مشوق به نانوایی ها تعلق خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: از امروز به مدت سه روز ۸۰۰ نانوایی در استان که معادل تقریبا حدود نیمی از نانوایی هاست، به این سیستم مجهز خواهند شد است و در مرحله بعد مابقی نانوایی ها متصل می شوند. این شبکه هم به لحاظ امنیت سایبری و هم به این جهت که ممکن است در برخی مناطق اتصال به اینترنت با قوت و ضعف مواجه باشد، به اینترنت متصل نیست در واقع تلاش بر این است که اختلالی در کار این شبکه ایجاد نشود.
کد مطلب: 35334
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *