جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴

مرغداران نگران بازار نباشند؛ محصول مازاد پیش خرید می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد مرغداران نگران افت بازار به دلیل اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها نباشند، چراکه وزارت جهادکشاورزی محصول مازاد آن‌ها را پیش خرید می‌کند.
مرغداران نگران بازار نباشند؛ محصول مازاد پیش خرید می‌شود
به گزارش توليد ايرانی؛          سیدجواد ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه در تمام مراحل مردمی سازی یارانه‌ها از تولیدکنندگان حمایت خواهد شد، اعلام کرد: مرغدارانی که در فصل جوجه ریزی قرار دارند، نگران فروش محصول خود پس از ۴۵ روز نباشند، چراکه شرکت پشتیبانی امور دام از همین امروز محصول مازاد مرغداران را بصورت قراردادی خریداری می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تجربه نشان داده که در ماه نخست اجرای طرح‌های هدفمندی یارانه ها، کاهش مصرف رخ می‌دهد، افزود: البته به مرور بازار به تعادل رسیده و حتی گاهی مصرف بیشتر از قبل می‌شود، اما چنانچه تولیدکنندگانی نگران بازار فروش خود باشند، اطمینان می‌دهیم که هرآنچه تولید مازاد باشد، ما خریداری می‌کنیم.

وی افزود: بطور مثال در زمینه مرغ، ما در روز‌های گذشته تا روزانه هزار تُن خرید داشتیم، اما اکنون این رقم به ۷۰۰ تُن رسیده که نشان می‌دهد بازار رو به تعادل است.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه تا هر لحظه‌ای که لازم باشد، خرید تضمینی انجام می‌شود، تصریح کرد: در مورد شیر هم همینگونه است و صنایع لبنی نیز با این شعار که "نمی گذاریم یک لیتر شیر دامدار ایرانی روی زمین بماند" به میدان آمده اند و همراه با سازمان تعاون روستایی برای جذب شیر اقدام می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان، اظهار داشت: مقرر شد سازوکار‌های معمول بانکی برای دریافت تسهیلات، در این زمینه به مدت ۶ ماه معلق شود تا ضمانت‌ها با سهولت انجام شود و علاوه بر این، چک و سفته جز تضامین قرار گرفت.

وی افزود: بانک کشاورزی متولی این طرح شده و شعبات منتخب این بانک در ایام تعطیل هم مشغول به کار هستند تا طرح به سهولت اجرا شود.

ساداتی‌نژاد گفت: نیمی از هزینه نهاده‌های دامی که روی سامانه بازارگاه توزیع می‌شود توسط بانک کشاورزی تسهیلات داده می‌شود و دامدار می‌تواند ۵۰ درصد باقیمانده را به صورت اعتباری ۶ تا ۹ ماه پرداخت کند.

لغو ممنوعیت‌های صادراتی در زمینه مرغ، تخم مرغ، شیر خشک، خامه و چربی را از دیگر برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: با این اقدام، ظرفیت ۱ میلیون تن صادارت ما در حوزه صنعت طیور فعال و راه برای فروش محصول مازاد بر مصرف کشور باز می شود.
کد مطلب: 35094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *