پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از سوی بانک سپه آغاز شده است، گفت: با رفع مشکلات سامانه‌های پرداختی، باقی بانک‌ها نیز به زودی پرداخت وام را آغاز خواهند کرد.
پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی آغاز شد
به گزارش توليد ايرانی ؛        از وزارت راه و شهرسازی، «مجید جودی» در خصوص اجرایی شدن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی و همچنین اجرای واحدهای مسکونی روستایی تحت مسئولیت بنیاد، گفت: سال گذشته ۱۳۵ هزار خانوار برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک معرفی که ۷۵ هزار نفر از این تعداد، عقد قرارداد کرده و کار احداث واحدهای مسکونی را آغاز کردند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: با ارایه پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان و تصویب و ابلاغ آن بخش عمده‌ای از متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی خواستار دریافت این تسهیلات بودند و به همین دلیل در روند اجرای مسکن روستایی وقفه‌ای ایجاد شد.

جودی در خصوص دلایل تاخیر در پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توضیح داد: سامانه پرداخت تسهیلات مشکلاتی داشت که در تفاهم وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این مشکل حل شده است.

وی گفت: همچنین در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی ضمانت‌نامه سازمان برنامه و بودجه نیاز بود که معاون اول رییس‌جمهور در خصوص رفع این مشکل قول مساعد داده است و ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به زودی آغاز خواهد شد.

وی توضیح داد: بانک سپه تنها بانکی است که ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را آغاز کرده است که امیدواریم با رفع مشکلات، سایر بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.   

معاون بنیاد مسکن افزود: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن امکانی است که واحدهای مسکونی روستایی بتوانند با کیفیت احداث شوند. زیرا اگر افزایش تسهیلات در بخش مسکن روستایی محقق نمی‌شد واحدهای مسکونی آغاز شده روستایی که به مرحله‌ای از پیشرفت فیزیکی رسیده‌اند به تعدادی واحد مسکونی نیمه‌کاره تبدیل می‌شد که برای بخش مسکن نیز زیان‌ده محسوب می‌شود.

جودی با یادآوری اینکه سال گذشته ۷۵ هزار واحد از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده است، اعلام کرد: امسال نیز تمام تلاش این است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی تحت مسئولیت بنیاد آغاز و در عین حال عقب‌ماندگی سال گذشته نیز جبران شود.
کد مطلب: 34670
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *