پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۷

وزیر نیرو عازم ارمنستان می‌شود

وزیر نیرو به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان، فردا در صدر هیاتی بلند پایه عازم شهر ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان می‌شود.
وزیر نیرو عازم ارمنستان می‌شود
به گزارش توليد ايرانی ؛       ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان" روز سه‌شنبه (فردا) در صدر هیاتی بلند پایه برای شرکت در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان به ایروان سفر می‌کند.

توسعه روابط و حجم مبادلات دو کشور جزو اهداف اصلی سفر وزیر نیرو به ارمنستان بوده و این سفر درراستای ارتباط فعال دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه انجام می‌شود.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، معاون سازمان حفاظت محیط زیست، معاون ارزی بانک مرکزی، معاون وزیر راه و شهرسازی و ...، وزیر نیرو را در این سفر همراهی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، فرودین ماه امسال رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان با بیان اینکه صادرات کالایی به این کشور رشد چشمگیری را در سال گذشته تجربه کرده است، تاکید کرد: ماشین‌آلات ۵۰ درصد، کالاهای ساخته شده ۵۰ درصد و مواد اولیه ۱۰۰ افزایش را ثبت کردند و صادرات کالایی روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه موافقت‎نامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز در توسعه روابط تجاری نقش مهم و موثری را برعهده گرفته است، گفت: ارمنستان به‌عنوان اولین دروازه خاکی ایران به اوراسیا، اولویت ویژه‌ای در توسعه روابط دارد که شرایط فعلی می‌تواند به‌سرعت تجارت ۸۰۰ میلیون دلاری را برای کشور فراهم کند.
کد مطلب: 34667
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *