سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
۰
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۹

پیش‌بینی رکود اقتصادی تا سال ۲۰۲۴ و تاثیر آن بر قیمت طلا

کارشناس بازار جهانی و مدیر شرکت CPM اظهار کرد: رکود اقتصادی قرار است تا سال ۲۰۲۴ رخ دهد شرایط برای فلزات گرانبها و دلار آمریکا به گونه‌ای است که دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی باقی می‌ماند.
پیش‌بینی رکود اقتصادی تا سال ۲۰۲۴ و تاثیر آن بر قیمت طلا
به گزارش توليد ايرانی ؛      جف کریستین  معتقد است که رکود اقتصادی احتمالا تا سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد که بر بازار نقره تاثیر خواهد گذاشت. در شرایط رکود، استفاده صنعتی کمتری از این فلز مشاهده خواهید کرد اما این عامل در قیمت، اهمیت کمتری خواهد داشت و قیمت به دلیل تقاضای سرمایه‌گذاران به عنوان پناهگاه امن به شدت افزایش خواهد یافت.

وقتی نوبت به تورم می‌رسد، کریستین خوش‌بین نیست که فدرال رزرو بتواند با افزایش نرخ‌های بهره، قیمت‌ها را کاهش دهد. او گفت: بسیاری از فشارهای تورمی از سمت عرضه می‌آیند و عرضه کمتر به تغییرات نرخ بهره واکنش نشان می‌دهد و این موارد با سیاست صفر کووید در چین، حمله روسیه به اوکراین و موارد دیگر ترکیب شده است.

کریستین علیرغم چشم‌انداز تیره تورم خود پیشنهاد کرد که دلار آمریکا نسبت به سایر ارزها به افزایش خود ادامه خواهد داد و پول زیادی به دلار آمریکا برای سرمایه‌گذاری در خزانه‌ها سرازیر می‌شود زیرا بازدهی بالاتری نسبت به رقبای خود دارند و این احتمالا ادامه خواهد داشت. بنابراین دلار تا حدودی به دلیل داشتن نرخ بهره بالاتر و به دلایل دیگر افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش کیتکو، کریستین معتقد است اگر دلار آمریکا افزایش یابد، قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت. او گفت: «طلا و دلار دو دارایی امنی هستند که مردم در مواقع بلاتکلیفی به سمت آنها می‌روند. او همچنین تردید دارد که چین یا سایر کشورها ارزهای دیجیتالی با پشتوانه طلا ایجاد کنند. او گفت: «دولت چین و بانک خلق چین هیچ علاقه‌ای به داشتن هر نوع تبدیل یوان به طلا ندارند زیرا این چیزی است که فرانسه را ویران، انگلیس را نابود کرد، و ایالات‌متحده را تحت تاثیر قرار داد.
 
کد مطلب: 34600
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *