جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

دیدار وزیر نفت با رئیس جمهور ونزوئلا

وزیر نفت ایران در سفر رسمی به ونزوئلا، با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی دیدار و درباره راه‌های چیرگی بر اثرات تحریمهای اعمال شده از سوی آمریکا علیه هر دو کشور، گفت و گو کرد.
دیدار وزیر نفت با رئیس جمهور ونزوئلا
به گزارش توليد ايرانی ؛        مادورو در توییتر اعلام کرد با جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و این دیدار را یک دیدار سازنده برای عمیق کردن روابط دوستی و همکاری در مسائل انرژی خواند.
تلویزیون دولتی تصاویری از این دیدار را که در کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس برگزار شد، نشان داد.
طبق بیانیه وزارت نفت ونزوئلا، پیش از این دیدار، جواد اوجی با طارق العسیمی، همتای ونزوئلایی خود دیدار و درباره ایجاد مسیرها و مکانیزم‌ها برای غلبه بر تدابیر ظالمانه یکجانبه که از سوی دولت آمریکا و کشورهای هم‌پیمانش وضع شده است، گفت و گو کرد.

العسیمی که از سوی آمریکا تحریم شده است، روز دوشنبه ویدیویی از دیدار خود با جواد اوجی که در دفتر کار وزیر نفت ونزوئلا صورت گرفت، منتشر کرد.
سفر وزیر نفت ایران به ونزوئلا چند هفته پس از دیدار یک هیات آمریکایی با مادورو صورت می گیرد. این دیدار که در مارس برگزار شد، باعث شد دموکراتها و جمهوریخواهان با چشم انداز لغو تحریمها علیه واردات نفت ونزوئلا که هدف آن منزوی کردن روسیه بر سر حمله این کشور به اوکراین بود، مخالفت کنند. این واکنشها باعث شد کاخ سفید به شفاف سازی مواضع خود پرداخته و اعلام کند گفت و گوی فعال با ونزوئلا برای واردات نفت نداشته است.

ونزوئلا بزرگترین ذخایر قطعی نفت جهان را در اختیار دارد در حالی که ایران تولیدکننده بزرگ نفت است و ماه گذشته ظرفیت تولیدش به سطح پیش از اعمال مجدد تحریمهای آمریکا در سال ۲۰۱۸ بازگشت.
روابط دو جانبه میان دو کشور از زمان حکومت دولت هوگو چاوز در فاصله سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۳ قوی بوده و در دوران حکومت مادورو مستحکم‌تر شد.
بر اساس گزارش شبکه الجزیره، ونزوئلا که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد، این تحریمها را عامل فروپاشی صنعت نفت خود خوانده و از حمایت قوی در روسیه و چین برخوردار بوده است.
کد مطلب: 34531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *