جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۴

همکاری فاکسکان با اندونزی برای ساخت خودروی برقی

شرکت فاکسکان تایوان اعلام کرد با وزارت سرمایه گذاری و چندین شرکت اندونزی برای پشتیبانی از ساخت خودروهای برقی در این کشور آسیای جنوب شرقی پیمان همکاری بسته است.
همکاری فاکسکان با اندونزی برای ساخت خودروی برقی
به گزارش توليد ايرانی؛     فاکسکان که تولیدکننده قراردادی بزرگ آیفون اپل است، در سالهای اخیر فعالیتهایش را به حوزه خودروهای برقی گسترش داده و با استارتاپ آمریکایی فیسکر و گروه انرژی PTT PCL تایلند قراردادهایی را اعلام کرده است.

فاکسکان اعلام کرد تفاهم نامه ای برای سرمایه گذاری در حوزه خودروهای برقی از جمله تولید باطری با وزارت سرمایه گذاری اندونزی و همچنین شرکت باطری اندونزی، شرکت انرژی "پی تی ایندیکا" (PT Indika) و فروشنده اسکوتر برقی تایوانی "گوگورو" (Gogoro) امضا کرده است.

طبق اعلام فاکسکان، این همکاری که هدف آن ساخت یک اکوسیستم انرژی جدید در اندونزی است همچنین شامل ساخت صنایع پشتیبانی کننده خودروی برقی نظیر سیستمهای ذخیره سازی انرژی، ایستگاههای مبادله باطری و بازیافت است.
تحت این پیمان همکاری، یک پلتفرم ام آی اچ باز که خدمات سخت افزاری و نرم افزاری فراهم می کند، در دسترس شرکتها در اندونزی قرار می گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، لی یو یونگ، رییس هیات مدیره فاکسکان اعلام کرده که فاکسکان قصد دارد قطعات یا خدمات برای ۱۰ درصد از خودروهای برقی جهان تا سال ۲۰۲۵ یا تا ۲۰۲۷ فراهم کند و وعده داد با دانش مونتاژ خود به عنوان بزرگترین تولیدکننده قراردادی محصولات الکترونیکی در جهان، هزینه های تولید و موارد دیگر را برای خودروسازی پایین می آورد.
کد مطلب: 32486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *