جلوی فرار‌های مالیاتی در بودجه سال آینده گرفته می‌شود

6 دی 1400 ساعت 15:12

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در بودجه سال آینده، نرخ‌های مالیاتی افزایش پیدا نمی‌کند بلکه جلوی فرار‌های مالیاتی گرفته خواهد شد.


به گزارش تولید ایرانی؛        آقای محسن رضایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری ایران، در جمع خبرنگاران افزود: در بودجه سال آینده، نرخ مالیاتی افزایش پیدا نمی‌کند بلکه پایه‌های مالیاتی جدید تعریف شده و جلوی فرار‌های مالیاتی گرفته می‌شود.
 
وی ادامه داد: یکی از پایه‌های مالیاتی جدید، مالیات بر مجموعه درآمدهاست که به صورت جدی در مجلس در حال پیگیری است.
 
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در بودجه سال آینده، نرخ مالیاتی صنعتگران و افرادی که مالیات می‌دهند، زیاد نمی‌شود بلکه جلوی بسیاری از فرار‌های مالیاتی گرفته خواهد شد.
 
رضایی گفت: در حال حاضر بسیاری از کارآفرینان که به صورت شفاف کار می‌کنند مالیات می‌دهند، اما بسیاری از سفته بازان که از طریق رانت کسب درآمد می‌کنند فرار‌های مالیاتی بزرگی دارند و این نوع دریافت مالیات، ظلم به کارآفرینان و صنعتگران است که جلوی آن گرفته خواهد شد.
 
وی افزود: مهمترین برنامه‌هایی که در بودجه سال آینده پیگیری می‌شود جلوگیری از فرار مالیاتی و فعال کردن سامانه‌های مالیاتی در وزارت اقتصاد است.
 
بازدید معاونت اقتصادی رئیس جمهور از نمایشگاه خانه نوآوری
 
معاون اقتصادی رئیس جمهور از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه خانه نوآوری در نمایشگاه بین المللی بازدید کردند.
 
در این بازدید آقای سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، آقای محسن رضایی را همراهی کرده و از شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه بازدید کردند.
 
 محسن رضایی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در دولت جدید به مساله نوآوری و خلاقیت بهای جدی می‌دهیم، زیرا نوآوری و خلاقیت پشتوانه جهش اقتصادی در همه کشورهاست.
 
وی ادامه داد: هرچه در زمینه نوآوری، خلاقیت و فناوری پیشرفت کنیم می‌توانیم در محصولات صنعتی به نتایج بهتری برسیم.
 
معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: عاملی که می‌تواند بهره‌وری کم را جبران کند سرمایه‌گذاری بر روی این ایده‌های نو و معرفی اندیشمندان گمنام این عرصه است.
 
رضایی گفت: ما می‌توانیم اندیشمندان گمنام این عرصه را به صنعتگران معرفی کرده و باید این نمایشگاه‌ها را در داخل و خارج کشور برگزار کنیم.
 
وی در خصوص حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: صندوق کارآفرینی و نوآوری برای حمایت از این شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و در بودجه نیز منابعی در نظر گرفته شده است.
 
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: برای حمایت از این بخش با شعار نمی‌توان کاری انجام داد بلکه باید بودجه و وام در نظر گرفته شود.


کد مطلب: 31887

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/31887/جلوی-فرار-های-مالیاتی-بودجه-سال-آینده-گرفته-می-شود

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com