جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹

17 دستگاه ایکس‌ری به گمرکات کشور اضافه می‌شود/برنامه وزارت اقتصاد برای یکپارچه‌سازی سامانه‌ها

وزیر اقتصاد گفت: در طول دو سال آینده بیش از ۱۷ دستگاه ایکس‌ری دیگر به دستگاه‌های موجود در گمرک اضافه می‌شود و در همین راستا در سه ماه آینده هر ماه یک افتتاح جدید شاهد هستیم.
17 دستگاه ایکس‌ری به گمرکات کشور اضافه می‌شود/برنامه وزارت اقتصاد برای یکپارچه‌سازی سامانه‌ها
به گزارش توليد ايرانی؛         در مراسم افتتاح سامانه ایکس ری کانتینری با حضور وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس‌جمهور، اظهار داشت: هوشمند شدن نظارت‌ها با استفاده از تولیدات داخلی یکی از نقاط قابل توجه در نظام گمرکی و فرایند تجارت محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد هستیم این دستگاه‌ها از ۱۵ به ۱۷ دستگاه افزایش یافته است، افزود: در طول دو سال آینده بیش از ۱۷ دستگاه ایکس‌ری دیگر به دستگاه‌های موجود در گمرک اضافه می‌شود و در همین راستا در سه ماه آینده هر ماه یک افتتاح جدید شاهد هستیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه هوشمندسازی رویکرد قطعی دولت سیزدهم به شمار می‌رود و می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از هوش مصنوعی استفاده کرد، گفت: تولید دستگاه‌های هوشمند در گمرک در داخل کشور و توسط وزارت دفاع و بخش خصوصی انجام می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه متصل کردن سایر سامانه‌های اقتصادی در حوزه تجارت و گمرک مدنظر است، تصریح کرد: در حد وسع خود سامانه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد را با جدیت یکپارچه خواهیم کرد تا بتوانیم حکمرانی دقیقی در اقتصاد داشته باشیم.

خاندوزی افزود: در حوزه مالیاتی، بانکی و گمرکی چاره‌ای جز اتصال سامانه‌های اقتصادی نداریم و از سایر بخش‌های اقتصادی و مدیریتی تقاضا می‌کنیم که به این سامانه  بپیوندند چرا که در این حالت قاچاق کالا و فرار مالیاتی کاهش می‌یابد و از سوء‌استفاده جلوگیری می‌شود.
کد مطلب: 31226
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *