پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲

امکان افزایش صادرات آبزیان به یک میلیارد دلار در چهار سال

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان با بیان اینکه تعرفه واردات آبزیان ایران به اروپا 12 درصد است، از امکان افزایش صادرات آبزیان به یک میلیارد دلار در چهار سال گفت و افزود: تعرفه رقبای ایران در صادرات آبزیان به اروپا صفر و برخی موارد چهار درصد است.
امکان افزایش صادرات آبزیان به یک میلیارد دلار در چهار سال
به گزارش توليد ايرانی؛         علیرضا خدایی امروز در نشست صباحانه کاری فعالان اقتصادی با رئیس سازمان توسعه تجارت در اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به اینکه 500 میلیون دلار صادرات آبزیان انجام می شود، بیان کرد: اگر مشکل زیرساخت ها حل شود در یک دوره 4 ساله صادرات به یک میلیارد دلار خواهد رسید. 

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به اینکه طرحی از سوی اتحادیه به عنوان بسته حمایت از صادرات آبزیان ایران که هزینه‌ای نیز برای دولت ندارد ارایه شده است، گفت: براساس این طرح برای توسعه زیرساخت ها راهکارهایی ارایه شده اما باید دولت با برخی از مفاد آن موافقت کند. 

وی افزود: از آنجا که طی برخی دوره ها درآمد نفتی ایران بالا بوده است بنابراین اروپا ما را در لیست کشورهایی قرار داده که مشمول تعرفه بالای واردات آبزیان به اروپا هستند بطوری که صادرات ما مشمول تعرفه 12 درصدی می شود. 

وی بیان داشت: این در حالی است که تعرفه واردات محصولات آبزیان کشورهای رقیب بین 0 تا 4 درصد است و بنابراین این امر باعث شده تا در حال حاضر هزار تن صادرات به اروپا داشته باشیم و لذا به این ترتیب اروپا سهمی کمتر از یک درصد در سبد صادراتی ما دارد اگرچه قبلا 20 درصد صادرات آبزیان ایران به اروپا صورت می گرفت. 

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان اظهار داشت: باید سازمان توسعه تجارت برای کاهش تعرفه واردات آبزیان به اتحادیه اروپا رایزنی لازم را انجام دهد. 
خدایی با بیان اینکه برخی بر این تاکید دارند که سازمان توسعه تجارت به معاونت رئیس جمهور تبدیل شود، گفت: اما اگر امکان آن نیست باید زمینه ارتقا، چابک سازی و بازسازی آن را فراهم کرد.
 
کد مطلب: 31156
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *