پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

تقویت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان داخلی معتقد است: امروز تقویت بخش خصوصی به عنوان راهکاری برای رفع دغدغه اشتغال به عنوان ضرورتی جدی مطرح است و باید موانع مالیاتی و بیمه ای را از پیش روی تولید برداشت
تقویت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال
توليد ايرانی: احمد بید آبادی روز شنبه در مراسم افتتاح پروژه های این شرکت برزیرساخت شبکه ملی اطلاعات که با حضور محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارشد، افزود:رفع مشکلات بخش خصوصی ضمن ایجاد اشتغال، به توسعه کشور کمک خواهد کرد.

وی همراهی نکردن شرکت مخابرات ایران با دیگر شرکت ها در زمینه واگذاری برخی امکانات گلایه کرد و افزود: همراهی و همکاری شرکت مخابرات با دیگر شرکت ها روند توسعه این بخش را سرعت خواهد داد.

به اعتقاد بید آبادی شرکت مخابرات در زمینه داکت، شبکه سیم مسی و فیبر نوری همکاری لازم را با شرکت های دیگر ندارد .

این فعال بخش خصوصی موضوع تلاش شرکت زیرنظر خود برای توسعه و واگذاری تلفن ثابت را یادآور شد و گفت: امسال این شرکت 50 هزار پورت تلفن ثابت واگذار خواهد کرد و تا اواسط سال آینده این رقم را به یکصد هزار پورت خواهد رسید.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان داخلی از واگذاری 13 هزار پورت تلفن ثابت در شهرک های پرند استان تهران، شهرک فرهنگیان استان زنجان و عالی شهر بوشهر خبرداد و افززود: تلاش این است تا در مناطقی که تاکنون تلفن ثابت نداشته اند اقدام به واگذاری شود.

این شرکت امروز پروژه های مبتنی بر فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات از جمله شبکه اینترنت اشیا، خانه هوشمند، سامانه آموزش الکترونیکی، سامانه آنلاین تامین کالای مصرفی، شبکه استعلام بها وسامانه تخصصی نمایش درخواستی به عنوان خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات را رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا فاز سوم شبکه ملی اطلاعات آخرتیرماه و یا ابتدای مردادماه امسال رونمایی خواهد شد.

براساس تلاش های صورت گرفته از سوی دولت یازدهم پارسال مراحل نخست و دوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسید.

* چیستی شبکه ملی اطلاعات
مرحله نخست پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات از اسفند 84 در دستور کار قرار گرفت و مهمترین دستاورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم بهره برداری از مراحل یاد شده است و پس از فراز و نشیب های بسیار به عنوان یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه کشور تعریف شد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم نسبت به بازتعریف، طراحی و پیاده سازی این زیرساخت کلیدی کشور پرداخت تا با تکیه بر آن برای اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی بسترسازی کند و تسهیل و مدیریت صحیح گردش اطلاعات در کشور، توسعه کسب و کارها، رشد اقتصادی بیشتر و زمینه چینی برای گسترش دولت الکترونیکی را رقم بزند.
دی ماه 1392 شورای عالی فضای مجازی با تصویب تعریف و بایسته های شبکه ملی اطلاعات، آن را از قالب برنامه توسعه ای خارج کرد و به صورت دستورالعمل دایمی درآورد.
مطابق این مصوبه شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور، شبکه ای مبتنی بر قرارداد اینترنت به همراه سوییچ ها و مسیریاب ها و مراکز داده است تا درخواست های دسترسی داخلی برای اخذ اطلاعات موجود در مراکز داده، به هیچ روی از خارج کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه های اینترنت خصوصی و امن داخلی در آن فراهم آید.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری بیستم اردیبهشت 1393 در جلسه شورای عالی فضایی مجازی تاکید کرد، اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات و ارایه خدمات و سرویس های مورد نیاز جامعه بر بستر این شبکه موجب استفاده آسان تر مردم از فضای مجازی می شود و مردم می توانند با امنیت خاطر بیشتری از فضای مجازی داخلی استفاده کنند.
همچنین با راه اندازی این شبکه برای فعالیت در فضای مجازی به انتقال اطلاعات و ارتباطات داخلی به خارج از کشور نیازی نیست.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دهم مهرماه پارسال گفت: بحث راه اندازی این شبکه سال ها پیش مطرح شد، اما سرانجام در دولت یازدهم عملیاتی شد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری شبکه ملی اطلاعات با هدف ترغیب کاربران ایرانی برای مراجعه به سایت های داخلی و رفع نیازهای خود از طریق آنها با همکاری کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرح جدا سازی ترافیک داخلی از بین الملل را به مرحله اجرا درآورد.
کد مطلب: 300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *