مرکز ذخیره روغن در البرز ساخته می‌شود

7 شهريور 1400 ساعت 15:35

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از برنامه‌ریزی برای ساخت مرکز ذخیره‌سازی ۵۰ هزار تنی روغن در استان البرز خبر داد.


به گزارش تولید ایرانی ؛       به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، آقای احمد عبدلی گفت: این مرکز ذخیره سازی شامل: ۱۰ مخزن فلزی خواهد بود که هر یک از مخازن توان ذخیره سازی ۵۰۰۰ تن روغن را خواهد داشت و روغن‌های استحصالی از سویا و آفتابگردان در این مخازن نگهداری خواهد شد.

عبدلی افزود: هزینه‌ی ساخت این مرکز هزا رو ۵۱۴ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال و پیش بینی شده است که در مدت ۱۵ ماه به اجرا در آید.

وی گفت: برای ساخت این مرکز نگهداری روغن، زمینی به مساحت ۶.۴۵ هکتار پیش بینی شده است که شامل اتاق باسکول، ایستگاه تخلیه و بارگیری، اتاق کنترل، اتاق پست، دیزل ژنراتور است که سالن تخلیه و بارگیری آن از قابلیت اتصال به شبکه‌ی حمل ریل و جاده‌ای برخوردار است.

مدیر کل دفتر فنی و مهندسی، ویژگی منحصر به فرد این مراکز را اتصال به شبکه ریلی دانست که نقش مهمی در کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا‌ها و کاهش قیمت تمام شده را دارد.

عبدلی اضافه کرد: دوم شهریور جلسه‌ای به منظور تحویل زمین پروژه در اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان البرز، و با حضور مهندسین مشاور و نمایندگان (پیمانکار پروژه) تشکیل و به صورت رسمی و با تهیه صورتجلسه مربوطه عملیات اجرایی پروژه آغاز شد و برای تجهیز کارگاه، استقرار پرسنل پیمانکار و ناظرین مشاور، تعیین مسیر تردد ورود مصالح و ورود و خروج پرسنل و... هماهنگی لازم صورت گرفت.


کد مطلب: 28930

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/28930/مرکز-ذخیره-روغن-البرز-ساخته-می-شود

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com