کشورهای نوظهور دارای بیشترین رشد اقتصادی/ 25 میلیارد دلار برای مقابله با کرونا نیاز است

6 مرداد 1400 ساعت 17:27

صندوق بین المللی پول در گزارشی با بیان اینکه کشورهای نوظهور بیشترین رشد اقتصادی را امسال و سال آینده خواهند داشت، اعلام کرد: در کشورهای در حال توسعه برای مقابله با کرونا نیاز به 25 میلیارددلار سرمایه است.


به گزارش  تولید ایرانی ؛     صندوق بین المللی پول در گزارشی با عنوان «چشم‌انداز اقتصادی جهان» اعلام کرد: اقتصاد جهان در سال 2021 به میزان 6 درصد و در سال 2022 به میزان 4.9 درصد رشد خواهد کرد.
در این گزارش آمده است بیشترین رشد اقتصادی در کشورهای نوظهور با رقم 6.3 درصد در سال 2021 خواهد شد و البته در سال 2022 هم بیشترین رشد اقتصادی در این مناطق به میزان 5.2 درصد رقم خواهد خورد.

این در حالی است که رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته در سال جاری یعنی 2021 به میزان 5.6 درصد و در سال 2022 به میزان 4.4 درصد رقم خواهد خورد.

این نهاد بین‌الملل تاکید کرده است که بهبود اوضاع اقتصاد جهان تا حدود زیادی به نسبت توزیع واکسنی که در کشورها انجام می‌شود، متغیر خواهد بود.

این صندوق اعلام کرده است که کشورهایی که واکسن بیش از نیازشان دارند، باید حداقل یک میلیارد دوز واکسن کووید 19 را بین کشو رهای نیازمند توزیع کنند.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که کشورهای در حال توسعه و با درآمد پایین برای تشخیص، درمان و آماده سازی برای تزریق واکسن حداقل نیاز به 25 میلیارد دلار تزریق واکسن دارند کمک مالی دارند.

«گیتا گوپینات» رئیس اقتصاددانان صندوق بین المللی پول نوشت: این گونه کمک های مالی و دیگر اقدامات مورد نیاز برای بهبود اقتصادی این کشور ها و بهتر شدن اوضاع کاملا ضروری است.


کد مطلب: 28248

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/28248/کشورهای-نوظهور-دارای-بیشترین-رشد-اقتصادی-25-میلیارد-دلار-مقابله-کرونا-نیاز

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com