سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۱

اتحادیه ماشین آلات آلمان: علاقه مند حضور در بازار ایرانیم+عکس

تهران-واحد اقتصادی تولید ایرانی- رئیس اتحادیه سازندگان ماشین آلات تولید ابزار آلمان باتاکید براینکه جامعه جهانی باید برای حفظ نظم جهانی و مقابله با تحریم آمریکا چاره ای بیندیشد، گفت:علاقه مند به تداوم فعالیت های خود در ایرانیم؛ با این حال تا هفته آینده منتظر اعلام موضع سیاسی اتحادیه اروپا می مانیم.
اتحادیه ماشین آلات آلمان: علاقه مند حضور در بازار ایرانیم+عکس
توليد ايرانی: «ویلفِرِد شِفِر»(Wilfried Schafer) در نشست خبری سوّمین نمایشگاه بِینَ المِلَلی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری (AMB Iran 2018) در پاسخ به واحد اقتصادی تولید ایرانی درخصوص وضعیت این شرکت برای حضور در ایران با خروج آمریکا از برجام، افزود: برگزار کنندگان نمایشگاه AMB Iran 2018 یعنی شرکت مِسه اِشتوتگارت (Messe Stuttgart) و اِتحادیه تولید کنندگان ماشین اَبزار آلمان (VDW) در این زمینه باید تصمیم مشترکی أخذ کنند.
وی تأکید کرد: قصد این مجموعه باقی ماندن در ایران و تداوم فعالیت هاست، با این حال تا هفته آینده صبر می کنیم تا ببینیم در فضای سیاسی چه اتّفاقاتی خواهد اُفتاد، زیرا رفتار آمریکایی ها نیز بی ثِبات و نامشخص است.
شِفِر افزود: پیش بینی ما، حمایت اتحادیه اروپا از ایران است و اراده این کار را دارد؛ برگزارکنندگان نمایشگاه ماشین ابزار AMB Iran 2018 باید این موضوع را به شرکت های عضو خود اطلاع دهند.
در این پیوند، «محمد رَئوف قادری» مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به واحد اقتصادی تولید ایرانی گفت: صنعت نمایشگاهی هیچ گاه مورد تحریم قرار نگرفته است.
وی، برگزاری نمایشگاه های کارآمد با حضور بِرندهای جهانی را یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه کشور دانست و گفت: نمایشگاه ماشین ابزار AMB Iran 2018 یکی از همین برنامه هاست که می تواند فرصتی برای معرفی ایران در سطح بین الملل باشد.

** محدودیت های صادراتی
رئیس اتحادیه سازندگان ماشین آلات تولید ابزار آلمان در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر واحد اقتصادی تولید ایرانی درخصوص قانون اِنسداد و حمایت اِتحادیه اروپا از شرکت های کوچک و متوسط همکار با ایران، اظهار داشت: حوزه عمومی ماشین آلات در آلمان مُشتَمَل بر 36 بخش است که شرکت های مربوطه تحت کنترل نبوده و نیازی به نظارت بر صادرات ندارند.
وی ادامه داد: در حوزه ماشین ابزار، محصولات صادراتی از سوی 2 رِژیم و کُنوانسیون بین المللی کنترل می شود که یکی از آنها در بخش هسته ای، هر چیز مرتبط با انرژی هسته ای را کنترل می کند.
شِفِر گفت: به دلیل تعهّد هسته ای ایران، اگر هر ماشینی در حوزه عَملکرد و نِظارت این رژیم قرار بگیرد، باید مُجوِّز صادرات أخذ کند.
وی خروج یکجانبه آمریکا از برجام و در ادامه آن تحریم ها علیه ایران را «ناجوانمردانه» توصیف کرد که جامعه جهانی باید برای مقابله با آن و حفظ نظم جهانی چاره ای بیندیشد تا رشد اقتصادی و امنیت تحت تاثیر منفی قرار نگیرد.
بنابر گزارش خبری از واحد اقتصادی تولید ایرانی، سوّمین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری AMB Iran 2018 در روزهای پنجم تا هشتم تیرماه امسال همه روزه از ساعت 10 تا 17 در مجموعه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
تاکنون بیش از 140 غرفه دار از 12 کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که شامل کشورهای ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اتریش، سوئیس، چین، تایوان، ژاپن، جمهوری چک و روسیه است.
این نمایشگاه می تواند زمینه خوبی برای مذاکره های تِجاری سرمایه گذاری مشترک در زمینه بهبود و ارتقاء صنایع ایران و انتقال فناوری روز را فراهم آورد.
کد مطلب: 2538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *