افزایش تولید خودرو ایرانی در سال گذشته

2 ارديبهشت 1397 ساعت 9:15

در سال ۹۶ بیش از یک میلیون و نیم دستگاه خودرو در کشور تولید شد که نسبت به سال ۹۵، ۱۳.۷ درصد افزایش یافت.


به گزارش تولید ایرانی؛ بر اساس آمار دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۲ ماهه سال گذشته یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۲۰ دستگاه خودروی سواری تولید شد که با احتساب میزان تولید در سال ۹۵ (یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دستگاه) افزایش ۱۴.۹ درصدی تولید را داشتیم .

در این مدت ۹۳۱ دستگاه ون تولید شد که با در نظرگرفتن تولید ۱۷۷ دستگاه خودرو در سال ۹۵ افزایش ۴۲۶ درصدی را شاهد بودیم .

تولید مینی بوس و میدل باس در ۱۲ ماهه ۹۶ افزایش ۵۲.۶ درصدی داشت و در سال ۹۶ حدود یک هزار و ۳۸۱ دستگاه مینی بوس و میدل باس تولید شد که این رقم در سال ۹۵ حدود ۹۰۵ دستگاه بود .

همچنین در سال ۹۶ تولید اتوبوس به یک هزار و ۷۸۲ دستگاه رسید و با افزایش ۵۳.۹ درصدی تولید مواجه بود. در سال ۹۵ حدود یک هزار و ۱۵۸ دستگاه اتوبوس تولید شده بود .

در زمینه تولید کامیونت ، کامیون و کشنده نیز در سال ۹۶ با افزایش ۸.۵ درصدی تولید مواجه بودیم و در این سال ۱۶ هزار و ۵۴۶ دستگاه کامیونت ، کامیون و کشنده تولید شد ، این در حالی است که رقم تولید در سال قبل از آن ۱۵ هزار و ۲۴۶ دستگاه بود .

تولید انواع خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۹۶ با افزایش ۹ درصدی همراه بود. در این سال ۷۱۳ هزار و ۶۹ دستگاه خودرو تولید شد و در سال قبل از آن (۹۵) رقم تولید ۶۵۴ هزار و ۲۹۳ دستگاه بود.

در گروه خودروسازی سایپا نیز در سال گذشته ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ دستگاه انواع خودرو تولید شد که با توجه به آمار تولید در سال ۹۵ (۵۷۰ هزار و ۸۴۷ دستگاه) افزایش ۱۶.۸ درصدی داشت .

در مجموع تا پایان اسفند ۹۶ ، حدود یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۷۸ دستگاه خودرو در کشور تولید شد که با احتساب رقم تولید سال ۹۵ ...


کد مطلب: 2211

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/2211/افزایش-تولید-خودرو-ایرانی-سال-گذشته

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com