جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۲

چرا آمریکا نگران لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران است؟

تحریم‌های مربوط به تسلیحات متعارف ایران در تاریخ 27 مهرماه منقضی خواهد شد و این اتفاق به تقویت موقعیت نظامی، اقتصادی و سیاسی ایران کمک خواهد کرد.
چرا آمریکا نگران لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران است؟
به گزارش توليد ايرانی؛     بر اساس قطعنامه‌ 2231 شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های مربوط به تسلیحات متعارف ایران در تاریخ 27 مهرماه 99 منقضی خواهد شد و این اتفاق به تقویت موقعیت نظامی، اقتصادی و سیاسی ایران کمک خواهد کرد.

مقامات آمریکایی تاکنون اظهارنظرهای متعددی در رابطه با آثار رفع تحریم‌های تسلیحاتی و دلایل تمدید تحریم تسلیحاتی ایران داشته‌اند و یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های آن‌ها، تقویت ایران و متحدین آن به لحاظ توانمندی‌های نظامی است و دیگر اینکه رفع تحریم تسلیحاتی منجر به چالش کشیده شدن ساختارهای تحریمی آمریکا می‌شود.

مقامات آمریکا تلاش فراوانی کردند تا با صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید نمایند؛ اما قطعنامه‌ پیشنهادی آمریکا در جلسه‌‌ شورای امنیت سازمان ملل تصویب نشد.

نماینده‌ آمریکا در سازمان ملل گفته است که در قدم بعدی آمریکا به سراغ فعال‌سازی سازوکار بازگشت قطعنامه‌های تحریمی لغو شده در قطعنامه 2231 خواهد رفت، اقدامی که از دیروز فرآیند اجرای آن آغاز شد.

ویدیوئی درباره این موضوع در ادامه آمده است:
 
کد مطلب: 21406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *