رفع نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی کشور با توانمندی های داخلی

12 آذر 1398 ساعت 18:55

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه توانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه دانش‌بنیان کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه بر همین اساس امکان رفع نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی و تجهیزات هوانوردی کشور از طریق توانمندی‌های داخلی فراهم شده است.


به گزارش تولیدایرانی؛ سیاوش امیرمکری روز سه‌شنبه در حاشیه رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مسئولیت، مدیریت و مالکیت ۵۳ فرودگاه کشور را بر عهده دارد و عمده تجهیزاتی که در فرودگاه‌های کشور و حوزه هوانوردی مورد استفاده قرار می‌گیرند به عنوان تجهیزات های‌تک مطرح هستند.

وی به رویکرد مثبت این مجموعه نسبت به تجهیزات دانش‌بنیان ساخت داخل اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌هایی که در حوزه استفاده از تجهیزات پیشرفته ایجاد شده امکان استفاده از محصولات ساخت داخل نسبت به گذشته بیشتر شده است.
امیرمکری ادامه داد: از طرف دیگر، در کشور توانمندی‌های خوبی در حوزه دانش بنیان وجود دارد و بر همین اساس امکان رفع نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی و تجهیزات هوانوردی کشور از طریق توانمندی‌های داخلی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان را ابزاری اطمینان‌بخش برای متقاضیان فناوری عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد بخش عمده‌ای از نیازها و تجهیزات بخش‌های مختلف صنعت فرودگاهی از این مسیر تامین شود.
امیرمکری خاطرنشان کرد: قصد داریم با استفاده از تجهیزات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، وابستگی خود را به تجهیزات خارجی به حداقل برسانیم.


کد مطلب: 15846

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/15846/رفع-نیازهای-فناورانه-صنعت-فرودگاهی-کشور-توانمندی-های-داخلی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com