پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۴

راهکاری برای کاهش فشار کرونا روی اصناف+ویدئو

با اتخاذ محدودیت های هوشمندانه و با ضمانت اجرایی قوی برای جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، می‌توان جلوی تداوم پیک چهارم کرونا گرفت تا هر چه زودتر شاهد بازگشایی مجدد مشاغل و اصناف باشیم و آنها بیش از این دچار ضرر و زیان نشوند.
راهکاری برای کاهش فشار کرونا روی اصناف+ویدئو
به گزارش توليد ايرانی ؛               شیوع کرونا در کشورمان در آستانه نوروز 99 آغاز شد و صدمات فرهنگی-اقتصادی بسیاری را برای مردم به وجود آورد، اتفاقی که کاهش چشمگیر فروش اصناف مختلف مانند صنایع کیف و کفش، نساجی و پوشاک و ... را به دنبال داشت و ضرر و زیان فراوانی به صاحبان این مشاغل وارد کرد.

به مرور و با بهبود شرایط کرونایی، کسب و کارها بازگشایی شدند و روال عادی فعالیت آنها ادامه یافت، اما سهل‌انگاری مسئولان دولتی بخصوص رهاسازی مسافرت‌های نوروزی در ابتدای امسال، موجب شد تا پیک چهارم کرونا پدید بیاد و ستاد ملی کرونا چاره ای به جز تعطیلی مجدد بسیاری از مشاغل نداشته باشد.

این اتفاق در حالی رخ داد که سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: «در ایام تعطیلات نوروز بیش از 15 هزار نفر که مبتلا به ویروس کرونا بوده و از بیماری خود آگاهی داشتند، سفر کرده اند».

با توجه به این اظهارنظر و اشراف وزارت بهداشت بر اطلاعات افراد مبتلا به کرونا، می‌توان محدودیت های هوشمندانه‌تری اعمال کرد. همچنین با اتخاذ ضمانت اجرای سخت‌گیرانه‌تری در مورد این افراد از تردد آنها جلوگیری کرد تا مشاغل و اصناف بیش از این به دلیل تعطیلی دچار آسیب ها و ضررهای احتمالی فراوان نشوند؛ ضرری که طبق برخی برآوردها طی تعطیلات ناشی از پیک چهارم کرونا، حداقل 45 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.
ویدئویی درباره این موضوع در ادامه ببینید:
کد مطلب: 26749
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *