عملکرد بنادر کشور در تامین کالا‌های اساسی قابل قبول بود

23 اسفند 1399 ساعت 16:57

وزیر راه گفت: عملکرد بنادر کشور در صادرات و واردات کالا‌ها بخصوص کالا‌های اساسی در سال جاری قابل قبول بود و امیدواریم سال آینده جهش بیشتری در این بخش داشته باشیم.


به گزارش تولید ایرانی ؛                 آقای محمد اسلامی در حاشیه اجلاس سالانه مدیران سازمان بنادر که امروز به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد افزود: در سال جاری علاوه بر شیوع ویروس کرونا شاهد سخت‌ترین تحریم‌های تروریستی و ظالمانه علیه کشورمان بودیم، اما همچنان چرخ تولید و تجارت کشور برقرار بوده است.

وی اضافه کرد: در سال ۲۰۲۰ عملکرد متوسط بنادر دنیا بیش از ۹/۵ درصد کاهش را نشان می‌داد درحالیکه این رقم در بنادر ایران به ۱۹ درصد رسید که با توجه به مشکلات ناشی از تحریم‌ها رقم قابل قبولی است.
http://www.tolideirani.com/images/docs/files/000025/nf00025734-1.mp4
وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۱۴ سال گذشته به نرخ ثابت، سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت و بخش خصوصی در بنادر کشور سرمایه گذاری شده است که عمده آن از سال ۹۵ به بعد بوده است و این امر نشان می‌دهد جریان تجارت و اقتصاد کشور درک درستی از سرمایه گذاری در بنادر دارد.
اسلامی افزود: ظرفیت بنادر کشور هم اکنون به ۲۸۵ میلیون تن رسیده است و تا ۵ سال آینده این ظرفیت به ۵۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش راه آهن در حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی گفت: نقش راه آهن که پیشتر از حمل کالا‌های اساسی ۳ درصد بود در سال جاری به ۱۱ درصد رسید و امیدواریم این سهم از طریق اتصال به مراکز بار افزایش یابد.
 
اسلامی افزود: توسعه بنادر از طریق اتصال پس زمینه‌ها آغاز شده و سیلو‌های مکانیزه زیادی در بنادر در حال ساخت است و کالا‌های اساسی بدون دخالت انسان و بصورت مکانیزه به داخل سیلو‌ها منتقل شده و از آنجا به داخل کامیون‌ها رفته و به مراکز مصرف ارسال خواهد شد که گام بزرگی در جهت سلامت و امنیت غذایی مردم است.
http://www.tolideirani.com/images/docs/files/000025/nf00025734-2.mp4
وزیر راه و شهرسازی ساماندهی حمل بار در بنادر را یکی دیگر از اقدامات موثر در سال جاری دانست و گفت: پیشتر راننده دو تا سه هفته در بندر معطل می‌ماند تا بار بگیرد که این امر مفاسد زیادی دربرداشت و همیشه مجموعه حمل و نقلی کشور از آن شاکی بود، اما امسال سامانه توزیع بار در بنارد سیستمی شده و کامیون‌هایی که به بنادر جنوبی وارد می‌شوند با یک پیامک نوبت و نوع کالا و مقصد و صاحب کالا را می‌شناسند و ظرف مدت ۲۴ ساعت بار خود را تحویل گرفته و از بندر خارج می‌شوند.


کد مطلب: 25734

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/video/25734/عملکرد-بنادر-کشور-تامین-کالا-های-اساسی-قابل-قبول

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com