چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۴

پایان روکش آسفالت ۱۸۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور

وزیر راه گفت: تعهد ما این است که راه‌های شریانی کشور با حداکثر کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.
پایان روکش آسفالت ۱۸۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور
به گزارش توليد ايرانی ؛       آقای محمد اسلامی در آیین بهره‌برداری از ۴۲۶ پروژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۱۱۸۸۳ میلیارد ریال اعتبار افزود: این در حالی است که در این بخش با کمبود شدید منابع مالی روبرو هستیم.
 
وی اجرای فاز سوم طرح پایش راه‌های کشور را یکی از اقدامات موثر در حفظ و ارتقای کیفیت راه‌ها دانست و گفت: در این طرح ۶۰ هزار کیلومتر راه اصلی از مجموع ۲۳۰ هزار کیلومتر راه‌های آسفالته کشور با دقت پایش شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به ترمیم و روکش، بدون دخالت انسانی اولویت‌بندی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی روند کیفی روکش آسفالت جاده‌های کشور را روندی نزولی اعلام کرد و افزود: برای ارتقای کیفیت جاده‌ها، باید حتما کارخانجات تولید قیر و آسفالت و پیمانکاران سازمان راهداری از نوع قیر و آسفالت مناسب شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه استفاده کنند تا با اضمحلال زودتر از موعد راه‌ها روبرو نشویم.

اسلامی مخاطرات جوی و بحران‌هایی نظیر سیل و زلزله را از جمله عوامل موثر بر کاهش عمر و کیفیت راه‌ها در کشور دانست و گفت: با بهره‌برداری از سامانه پایش برخط راه‌های کشور، به‌صورت هوشمند برای نوسازی یا بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
وی پراکندگی ۱۱۰ هزار دستگاه پل و ابنیه فنی در راه‌های کشور و تاثیر عوامل مختلف جوی روی محیط پیرامونی این ابنیه را یادآور شد و افزود: در سال‌های گذشته دستکاری در مسیر رودخانه‌ها و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌های کشور موجب خسارات سنگین به ابنیه فنی و حدود ۱۰ هزار پل شد که با بهره‌برداری از سامانه پایش ابنیه فنی، این تاسیسات با دقت بالا پایش می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از نگاه غیر واقع بینانه و تصدی‌گرایانه به فعالیت‌های سازمان راهداری در سال‌های گذشته که موجب خسارت‌های سنگین به ماشین آلات راهسازی و راهداری این سازمان شد گفت: راهدار، نگهبان و حافظ منافع ملی است و باید با نگاه حاکمیتی به آن نگریسته شود,، اما نگاه تصدی‌گرایانه به این بخش موجب آسیب‌های سنگین به راهداری شد.

وی نوسازی ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی و راهداری را که جزو سرمایه‌های بیت‌المال است حاصل تغییر نگاه به سازمان راهداری دانست و افزود: راهدار باید با ابزار مناسب و ماشین آلات نو و فناورانه‌ای که در دنیا استفاده می‌شود، با قدرت و اقتدار و با کفایت و در طول ساعات شبانه روز وظیفه خود را در سطح راه‌های کشور انجام دهد.
اسلامی همچنین رانندگان بخش حمل و نقل عمومی را معلمان جاده‌ها دانست و گفت: این رانندگان بخش عمومی هستند که می‌توانند انضباط و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را به سایر رانندگان یادآور شوند و توجه هوشمند به عملکرد آن‌ها و مدیریت پایش برخط رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل می‌تواند موجب ارتقای ایمنی و کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای شود.

وی حمل هفتگی ۱۱ تا ۱۲ میلیون تن بار در سطح جاده‌های کشور بر اساس بارنامه‌های صادره را نشان پویایی بخش حمل و نقل عمومی کشور دانست و افزود: باید همگرا و همراستا با دستگاه‌های اجرایی دیگر، نظام حمل و نقل را به پیش برد و با روزآمدسازی نظام حمل و نقل بتوان ناوگان هوشمند و با کفایت و توانمند داشت.

وزیر راه و شهرسازی سامانه تحلیل تصادفات را که امروز به بهره‌برداری رسید یکی از گام‌های موثر در کاهش تصادفات دانست و گفت: پیش از این، اطلاعات کارشناسی تصادفات روی برگه‌ها ثبت می‌شد,، اما با ورود این اطلاعات به سامانه تحلیل تصادفات و استخراج اطلاعات سامانه، می‌توان کارشناسی دقیق‌تری از تصادفات داشت و برای رفع نقاط حادثه خیز سریعتر اقدام کرد.
کد مطلب: 25234
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *