پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹

خودکفایی در تولید سوزن ریل قطار

مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی صنایع ریلی ایران، گفت: با ساخت سوزن ریل در این شرکت، ایران در تولید این قطعه راهبردی صنعت ریلی، خودکفا شد.
خودکفایی در تولید سوزن ریل قطار
به گزارش توليد ايرانی ؛      آقای کوروش وثیق مهر،  افزود: برای واردات سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ قطعه انواع سوزن ریل، که در صنعت قطار شهری و برون شهری کاربرد دارد، حداقل ۲۰ میلیون یورو ارز از کشور خارج می‌شد.

وثیق مهر گفت: ارزش هر قطعه سوزن صنعت ریلی، بسته به تیپ و کاربرد آن، بین ۴۰ تا ۵۰ هزار یورو است، که با داخلی سازی آن، از خروج ارز برای ساخت این قطعه جلوگیری شد.
وثیق مهر در خصوص کیفیت قطعات ساخته شده در شرکت ایرید (گسترش و نوسازی صنایع ریلی ایران) , افزود: قبل از تحریم ها، شرکت ما با یک شرکت معتبر اروپایی همکاری داشت، از این رو، تمام محصولات ساخت این شرکت، از استاندارد‌های بین المللی، بخصوص استاندارد موسوم به UIC (اتحادیه بین المللی راه آهن ها) تبعیت می‌کند.

وی همچنین طراحی هندسی سوزن را نخستین گام کسب دانش فنی ساخت این قطعه راهبردی دانست و افزود: بعد از طراحی، به مشخصات فنی ساخت دست پیدا کردیم.
مدیرعامل ایرید، درباره صادرات این محصول به کشور‌های دیگر نیز گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های سازنده سوزن قطار در جهان، تعداد محدودی هستند، شرکت ما با مطالعه بازار‌های منطقه، بازار کشور‌های غرب آسیا را که پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت ریلی دارند، در نظر گرفته است.

وی افزود: بخشی از سوزن‌های پروژه راه آهن خواف - هرات نیز توسط این شرکت تامین شده.

وثیق مهر با اشاره به افزایش تحریم‌ها در چند سال گذشته و فشار زیادی که به صنعت ریلی کشور وارد شد، گفت: با همکاری فولاد سازان تصمیم به بومی سازی این قطعه راهبردی صنعت ریلی کردیم، بطوریکه امروز تمام قطعات سوزن، در داخل کشور تولید می‌شود.
کد مطلب: 24298
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *