بودجه سال ۱۴۰۰, بودجه متناسب و واقع بینانه است

9 دی 1399 ساعت 17:36

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تردیدی نیست که آخرین بودجه دولت دوازدهم و نخستین بودجه مجلس یازدهم، بودجه مبارکی خواهد بود.


به گزارش تولید ایرانی ؛    آقای محمدباقر نوبخت پس از نشست کمیسیون تلفیق، در جمع خبرنگاران افزود: از ۱۲ آذرماه که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس تقدیم شد تا امروز، اظهارنظر‌های متنوع، متفاوت و متناقضی نسبت به بودجه مطرح شد، اما با توجه به تقسیم کاری که در خصوص این سند ملی یکساله بین مجلس و دولت وجود دارد همکاری تنگاتنگی تعریف شد و در نخستین گام، بررسی کلیات در کمیسیون تلفیق این لایحه به تصویب رسید.
http://www.tolideirani.com/images/docs/files/000024/nf00024065-1.mp4
وی با بیان اینکه در یکماه گذشته، گفت و شنود‌های بسیاری در این زمینه انجام و حداقل چند جلسه غیرعلنی مجلس در این خصوص برگزار شده است گفت: از ریاست مجلس، اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس قدردانیم که به جهت حساسیت بودجه وقت کافی را گذاشتند و شرایطی فراهم کردند که در یک گفت و شنود بسیار صریح و صادقانه، چه از سوی نمایندگان مخالف و چه از سوی نمایندگان موافق، مسائل مطرح شد و در نهایت کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

نوبخت با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از این جهت که آخرین لایحه دولت دوازدهم و نخستین لایحه مجلس یازدهم در دوره ۴ ساله خود است از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: از آنجایی که دولت برای تدوین بودجه کار کارشناسی انجام داده بود طبیعی بود که در برابر نظرات، مقاومت کند و برای دفاع از اعداد و ارقامش استدلال کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ما در یک شرایط استاندارد و عادی و به نوعی مطلوب، برنامه ریزی نمی‌کنیم اضافه کرد: ما برای چهارمین سال در شدیدترین تحریم‌ها و محاصره اقتصادی قرار داریم از این جهت، طبیعی است که برخی از اعداد و ارقام با شرایط استاندارد و عادی فاصله داشته باشد، اما این واقعیت را باید بپذیریم که دشمنان ما می‌خواستند ما نتوانیم کشور را اداره کنیم، اما به حمدالله امروز هم پرداخت‌ها به موقع اجرا می‌شود و هم طرح‌های عمرانی در حال اجرا و افتتاح هستند.
 
http://www.tolideirani.com/images/docs/files/000024/nf00024065-2.mp4
باید با در نظرگرفتن این شرایط، نسبت به بودجه داوری داشته باشیم گفت: از اعضای کمیسیون تلفیق سپاسگزاریم که در چنین شرایطی مسائل را شنیدند و با توجه به واقعیت‌های موجود به کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ رای دادند.

نوبخت با تاکید بر اینکه دولت بر روی همه اعداد و ارقام منابع و مصارف بودجه کار کارشناسی کرده است افزود: با این حال اگر نمایندگان استدلالی داشته باشند که عقل جمعی آن را متناسب بداند حتما دولت با توجه به تجاربی که دارد آن‌ها را لحاظ خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اظهارنظر‌های مخالف و موافق و حتی انتقاد در خصوص بودجه در زمان ارائه آن امری طبیعی است گفت: اطمینان دارم به خاطر مردم، بین دولت و مجلس همکاری خوبی در این زمینه خواهد بود و بنا به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کار‌ها از طریق گفت و شنود و همکاری و همراهی پیش برود، بررسی بودجه نیز به همین ترتیب انجام خواهد شد.

وی افزود: ما می‌توانیم بودجه متناسبی برای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم که مردم از منافع آن استفاده کنند.

نوبخت با بیان اینکه بودجه از نظر دولت بودجه‌ای واقع بینانه است ادامه داد:، چون بخشی از مردم معیشت شان به طور مستقیم و غیرمستقیم به پرداخت‌های ما مرتبط است به همین علت نمی‌توانستیم یک بودجه انقباضی داشته باشیم، زیرا به مردم فشار می‌آمد و نمی‌توانستیم بخشی از هزینه‌ها را با مالیات بپوشانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه قرار نیست ما از مردم مالیات زیاد بستانیم و آنچه قرار است به آن‌ها بدهیم را کم کنیم گفت: با همه این اوصاف، اطمینان دارم با همکاری مجلس و دولت، می‌توانیم بودجه مناسبی را بعنوان قانون بودجه سال آینده داشته باشیم.
 


کد مطلب: 24065

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/video/24065/بودجه-سال-۱۴۰۰-متناسب-واقع-بینانه

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com