کمک ۴۰۰ میلیارد ریالی به سیل زدگان خوزستان و بوشهر

20 آذر 1399 ساعت 14:35

رئیس بنیاد مستضعفان از کمک نقدی ۴۰۰ میلیارد ریالی این بنیاد به سیل زدگان استان‌های خوزستان و بوشهر و تامین رایگان تمام سیمان این مناطق خبر داد.


به گزارش تولید ایرانی ؛    آقای سید پرویز فتاح در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کمک‌های فوری بنیاد مستضعفان به استان‌های درگیر آبگرفتگی و جبران خسارات وارد شده از سیل و آبگرفتگی به این دو استان گفت: این کمک به صورت نقدی و برای جبران خسارات وارد شده به لوازم خانگی مردم سیل زده استان‌های خوزستان و بوشهر است.

وی افزود: به دنبال بارندگی‌های اخیر جنوب و جنوب غرب کشور که باعث آبگرفتگی در برخی شهر‌ها و روستا‌های این مناطق شد، رصد‌هایی در سطح استان‌های خوزستان و بوشهر برای تعیین خسارت‌ها به منازل مسکونی انجام و پیرو آن مذاکراتی با مسئولان استانی صورت پذیرفت.
http://www.tolideirani.com/images/docs/files/000023/nf00023658-1.mp4
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: روز گذشته نیز مذاکراتی با سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران داشتم که بر همین اساس مقرر شد بنیاد مستضعفان با قید فوریت، برای کمک به آسیب دیده گان این سیل و آبگرفتگی وارد میدان شود.

وی گفت: با توجه به برآورد‌های انجام شده از میزان خسارت به منازل مسکونی، تصمیم گرفته شد تا بنیاد مستضعفان ۴۰ میلیارد تومان را برای جبران خسارت و تامین لوازم خانگی آسیب دیده در مناطق گرفتار آبگرفتگی در این ۲ استان اختصاص دهد.

آقای فتاح اضافه کرد: در این تصمیم، بنیاد مستضعفان ۳۰ میلیارد تومان را برای دو منطقه بندر امام و بندر ماهشهر و روستا‌های اطراف در استان خوزستان در نظر گرفته است و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای جبران خسارت منازل آسیب دیده در استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه، مسئولان استانی و بنیاد مسکن، وظیفه شناسایی منازل آسیب دیده را بر عهده داشته اند گفت: بنیاد مستضعفان، اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت و تامین لوازم خانگی آسیب دیده در این آبگرفتگی را عهده دار شده و بر اساس آمار بنیاد مسکن، حدود ۳۰۰۰ منزل در استان خوزستان و ۷۰۰ منزل مسکونی در استان بوشهر خسارت‌هایی دیده اند که بنیاد مستضعفان، هزینه جبران این خسارت‌ها را بر عهده گرفت.
http://www.tolideirani.com/images/docs/files/000023/nf00023658-2.mp4
آقای فتاح همچنین از تامین رایگان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده و آسیب دیده از آبگرفتگی در استان خوزستان و بوشهر از سوی بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: با توجه به اعلام نیاز بنیاد مسکن، این سیمان رایگان را برای بازسازی این مناطق در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌دهد.


کد مطلب: 23658

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/video/23658/کمک-۴۰۰-میلیارد-ریالی-سیل-زدگان-خوزستان-بوشهر

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com