دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹

هدف گذاری ما جابجایی ۵۰ میلیون تن بار در سال

وزیر راه گفت: سالانه ۱۰ میلیون تن بار از طریق ایران حمل و نقل می‌شود که هدف گذاری ما برای رسیدن به ۵۰ میلیون تن بار در سال است.
هدف گذاری ما جابجایی ۵۰ میلیون تن بار در سال
به گزارش توليد ايرانی ,؛     آقای محمد اسلامی راه اندازی خط راه آهن خواف - هرات را نماد تعامل کم نظیر و همکاری هماهنگ بین دو کشور ایران و افغانستان دانست و افزود: از این که توانسته ایم این ریل دوستی و محبت ماندگار را بین دو کشور احداث و عملیاتی کنیم، خرسندیم.
وی با اشاره به شعار «دو ملت یک فرهنگ، یک تاریخ» گفت: این شعار زیبا و ماندگاری است که کمک می‌کند در این عرصه بتوانیم همواره پیوند‌های دوستی و همکاری دو ملت را گسترش روزافزون بدهیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که طرح احداث راه آهن خواف - هرات ۲۲۵ کیلومتر است، افزود: از این میزان ۱۴۰ کیلومتر را ایران بر عهده داشت که این بخش امروز به افتتاح می‌رسد.

آقای اسلامی گفت: امیدواریم ۸۵ کیلومتر باقی مانده نیز با همکاری متفاوت تری که بین دو کشور ایجاد خواهد شد، تکمیل شود تا بتوانیم از مزایای اتصال کامل این خط بهره‌مند شویم.

وی افزود: ظرفیت این خط قابلیت جابجایی ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر در سال دارد که به دومین مرکز جمعیتی کشور افغانستان متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی برقراری این خط را تحولی بزرگ در حمل ونقل کالا و مسافر بین دو کشور ایران و افغانستان عنوان کرد و گفت: امروز دو قطاری که با دستور رؤسای جمهور ایران و افغانستان جابجا خواهند شد حکایت از استقبال کم نظیر تجار افغانستانی دارد تا بتوانند بار افغانستان را از این طریق به اروپا و بار صادراتی ایران را به افغانستان جابجا کنند.

آقای اسلامی ابراز امیدواری کرد: این خدمت ماندگار بتواند سهم بزرگ و بیشتری در گسترش تجارت بین دو ملت فراهم کند.
کد مطلب: 23651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *