جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۷

کمبود کامیون بارگیری نهاده ها را با مشکل مواجه کرد

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه کرایه حمل تخم مرغ نسبت به سال گذشته ١.٥ برابر شده است، گفت:حمل نهاده های دامی به دلیل کمبود کامیون با مشکل مواجه است.
کمبود کامیون بارگیری نهاده ها را با مشکل مواجه کرد
توليد ايرانی: ناصر نبی پور  با اشاره به ابلاغ رسمی نرخ تخم مرغ از سوی سازمان حمایت گفت: با توجه به قیمت فعلی نهاده‌ها و هزینه تمام شده تولید، قیمت تخم مرغ از نظر ما کیلویی ٨٤٠٠ تومان است در حالی که دولت قیمت این محصول را ٧٥٠٠ تومان اعلام کرد.
وی ادامه داد: بهرحال همین که بعد از سه سال دولت پذیرفت قیمت تخم مرغ باید تغییر کند و افزایش یافته است، جای امیدواری دارد هر چند که همه چیز بستگی به عرضه و تقاضا دارد.
نبی پور میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ٦٢٠٠ تا ٦٣٠٠ تومان است.
این مقام مسؤول با بیان اینکه گرمای هوا از جمله دلایل کاهش قیمت تخم مرغ است، افزود: از طرف دیگر، عراقی‌ها نیز دیگر تخم مرغ سفید وارد نمی‌کنند و فقط تخم مرغ قهوه‌ای می خرند. که همه این عوامل منجر به کاهش تقاضا شده است.
رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره اختلالی که در صادرات تخم مرغ به عراق پیش آمده بود، افزود: عده‌ای با صادرات تخم مرغ سردخانه‌ای باعث شدند عراق صادرات تخم مرغ از ایران را متوقف کند در حال حاضر نیز هر چند که تا مرز ما صادرات قانونی انجام می‌شود اما در آن‌سوی مرز همچنان به شکل غیررسمی وارد کشور عراق می‌شود و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.
نبی پور درباره بازار نهاده‌ها نیز با بیان اینکه نهاده به وفور وجود دارد، گفت: حمل و بارگیری نهاده‌ها با مشکل مواجه است چون با کمبود کامیون مواجه هستیم و کرایه‌ها نیز گران شده هم اکنون قیمت حمل هرکیلوگرم تخم مرغ ٧٠٠ تومان است درحالی که این عدد سال گذشته ٣٠٠ تومان بوده است.
 
کد مطلب: 9995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *