جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۸

چایکاران راضی اند

رییس سازمان چای از خرید تضمینی حدود ۶۷ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خبر داد و گفت: با همکاری خوب کارخانه های چای تاکنون حدود ۸۳ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است و چایکاران از نرخ و نحوه خرید تضمینی محصولشان راضی هستند.
چایکاران راضی اند
به گزارش توليد ايرانی؛ حبیب جهانساز اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت چای تاکنون حدود ۶۷ هزار و ۷۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران به ارزش حدود ۲۰۵ میلیارد تومان خریداری کرده‌ایم که از این مبلغ حدود ۸۳ درصد یعنی ۱۶۹ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۷۴ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۲۶ درصد درجه دو است، ادامه داد: در سال‌های گذشته همواره درصد چای کیفی و درجه یک در چین اول و چین بهاره، بیشتر از دیگر فصول برداشت چای است که البته بارندگی‌های مناسب و انجام عملیات به‌زراعی و تغذیه گیاهی در این زمینه اثرگذار است. اما در چین تابستانه به دلیل گرمای هوا و بارش کم، قدری از کیفیت چای ایرانی کاسته شد که امیدواریم با بارش‌های اخیر در چین‌های بعدی جبران شود.

حرکت به سمت خرید توافقی اما با نظارت
رییس سازمان چای کشور اعلام کرد: همه برگ سبز چای چایکاران توسط سازمان چای و کارخانه‌های بخش خصوصی خریداری می‌شود و هم‌اکنون وضعیت به‌گونه‌ای است که صنایع تولیدکننده چای خشک، برگ سبز را از چایکاران ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان گران‌تر می‌خرند و این یعنی به سمتی حرکت می‌کنیم که خرید توافقی جایگزین خرید تضمینی شود.
جهان‌ساز تاکید کرد: سازمان چای به عنوان متولی و بخش حاکمیتی در این زمینه، هیچ وقت چای و چایکاران را رها نمی‌کند و در کنار خرید کارخانه‌های فرآوری چای، بخشی از کار را برعهده گرفته تا همچون ادوار و دولت‌های گذشته چایکاران متحمل زیان نشوند و چای ایرانی روند رو به رشد خودش در تولید و بازار را روز به روز ادامه دهد.
کد مطلب: 9979
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *