يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴

تولید 3 محصول بهداشتی در مرکز رشد ایران + عکس

مدیر مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دریافت مجوز تولید سه فرآورده کرم مرطوب کننده، ماسک آرایشی و بهداشتی و پودر گیاهی جهت سفیدی دندان خبر داد.
تولید 3 محصول بهداشتی در مرکز رشد ایران + عکس
توليد ايرانی:به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر بیژن ملائکه نکویی با اعلام این خبر افزود: فرآورده های کرم مرطوب کننده، ضد چروک و قابل استفاده در ترک های دوران بارداری، ماسک آرایشی و بهداشتی و پودر گیاهی جهت سفیدی دندان به زودی برای تولید مجوز خواهند گرفت.
وی خاطر نشان کرد: این محصولات در شرکت های مستقر در مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه تولید و پس از اخذ مجوزهای قانونی لازم به مرحله تولید خواهند رسید.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: قرص کروسینا به عنوان محصول بومی استان و حاصل ماده غذایی زعفران، فرآورده ضد درد بر پایه نانوفناوری و حاصل از ماده غذایی روغن زیتون و کپسول گیاهی رفع سوء هاضمه، از سال گذشته تولید و اکنون در بازار موجود هستند.
دو اتاق تمیز در مرکز رشد در مهر ماه جاری به بهره برداری می رسند
مدیر مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از  ایجاد دو اتاق تمیز در مجموعه خبر داد و اظهار داشت: زیر ساخت اتاق تمیز «نیمه صنعتی تولید دارو»  در بهمن ماه سال گذشته ایجاد و اکنون تجهیز آن صورت گرفته است و در مهر ماه جاری با تجهیزات کامل عملیاتی می شود.
وی از تولید فرآورده با افتتاح واحد نیمه صنعتی تولید دارو خبر داد و گفت: با ایجاد این مجموعه تولید فرآورده در سه خط مایعات، تولیدی نیمه جامدات و داروهای نیمه جامد شامل کرم، پماد و ژل و امکان تولید قرص را نیز خواهیم داشت.
نکویی اظهار داشت: در واحد نیمه صنعتی تولید دارو  بزودی دومین اتاق تمیز مجموعه به عنوان اتاق تمیز «فرآورده های بیوتکنولوژی» افتتاح می شود؛ مشابه اتاق تمیز فرآورده های بیوتکنولوژی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور بسیار کم است.
مدیر مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکید کرد: این اتاق تمیز ماده اولیه فرآورده های بیوتکنولوژی را تولید می کند و روش کار آن به این شکل است؛ که در ابتدا اتاق تمیز ساخته و در اختیار بهره بردار قرار می گیرد و در عین حال به شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه و سایر دانشگاه ها سرویس و خدمات ارائه می شود.
وی تاکید کرد: جهت گیری در مرکز رشد دانشگاه به این شکل است؛ که شرکت ها و یا اشخاص به مرکز با یک ایده محوری مراجعه می کنند؛ در حالی که این ایده باید به یک محصول آزمایشگاهی رسیده و نمونه برداری اولیه شده باشد.
نکویی گفت: مراکز رشد در حقیقت رسالت حمایت از یک شرکت نوپا و تبدیل آن در یک دوره پنج ساله به یک شرکت مستقل  را بر عهده دارند. زمینه فعالیت در این مجموعه داروهای شیمیایی، فرآورده های گیاهی، فرآورده های آرایشی بهداشتی و کیت های تشخیصی است و کلیه اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان که در این زمینه ها ایده داشته باشند مشروط به نمونه سازی اولیه می توانند تقاضای حضور در مجموعه و استفاده از خدمات مرکز را داشته باشند.
مدیر مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: حوزه فناوری حوزه نوپایی است و اکنون تمرکز معاونت پژوهشی و وزارت بهداشت بر فناوری و تولید سوق داده شده است. ما امید داریم با زیرساخت های ایجاد شده در سال ۹۷ تعداد شرکت ها در مرکز بیش از گذشته باشد.
وی از ارائه خدمات به شرکت های خارج از دانشگاه خبر و ادامه داد: در حال حاضر تعداد مراکز رشد دارویی در کشور بیش از ۱۰ عدد نیست و سیاست در وزارت بهداشت تبدیل مراکز  رشد به مراکز رشد فناوری سلامت است.
مرکز رشد دانشگاه از شرکت ها و اشخاص دارای ایده حمایت می کند
نکویی به امکاناتی که مرکز رشد دانشگاه در اختیار شرکت های مراجعه کننده قرار می دهد اشاره و خاطر نشان کرد: دریافت فضای اداری با حداقل اجاره، گرفتن مشاوره  جهت رفع مشکلات، دریافت پنج میلیون تومان کمک مالی بلاعوض در دوران پیش رشد و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض در دوران رشد از حمایت های مرکز برای شرکت های شرکت کننده می باشد.
وی اضافه کرد: طی تفاهم نامه ای که با معاونت غذا و داروی دانشگاه منعقد شده است؛ تعدادی از آزمایش های مورد نیاز شرکت ها در حوزه معاونت غذا و دارو با تعرفه دولتی انجام می شود و در عین حال در مجموعه دانشگاه نیز صندوق سلامت ثامن حمایت های خوبی از شرکت های مراجعه کننده به مرکز رشد دانشگاه خواهد داشت.
کد مطلب: 993
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *