جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴

تحریم، تعامل تولیدکنندگان صنایع فلزی را بیشتر کرد

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان آلومنیوم با بیان اینکه تحریم، تعامل تولیدکنندگان صنایع فلزی را بیشتر کرده است، گفت: بازار آلومنیوم شرایط مناسبتری نسبت به قبل پیدا کرده است.
تحریم، تعامل تولیدکنندگان صنایع فلزی را بیشتر کرد
به گزارش توليد ايرانی؛ هوشنگ گودرزی گفت: محدودیت‌های ناشی از تحریم موجب شده هم تولیدکنندگان آلومینیوم و هم صنایع پایین‌دستی ارتباط و تعامل بهتری باهم پیدا کنند و بازار آلومینیوم، شرایط مناسب‌تری نسبت به قبل داشته باشد که در این بین بورس کالا با ایجاد بستری شفاف در ایجاد این رونق نقش مهمی داشته است.

وی افزود: یکی از محصولات پرطرفدار بورس کالا، آلومینیوم است که بررسی معاملات این محصول از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده رشد ۲۰ درصدی حجم معاملات این محصول است. براساس آمار معاملات بورس کالای ایران، امسال تاکنون ۳۹ هزار و ۹۶۰ تن انواع آلومینیوم مورد معامله قرار گرفته است که این مقدار در مدت مشابه سال ۹۷ بالغ بر ۳۳ هزار و ۴۴۰ تن بود. در این میان با توجه به روند کاهش موجودی انبارهای آلومینیوم در بازارهای جهانی و روند صعودی تقاضای این محصول در بازارهای داخلی و صادراتی، چشم‌انداز صنعت آلومینیوم روشن است.

رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان آلومینیوم تصریح کرد: رونق تولید، مهم‌ترین دستاورد تحریم‌ها برای صنعت آلومینیوم است به طوری که محدودیت‌های مربوط به واردات کالا به کشور، فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است تا صنعت آلومینیوم از این فرصت به‌خوبی بهره ببرد.

گودرزی تأکید کرد: محدودیت‌های ناشی از تحریم موجب شده هم تولیدکنندگان آلومینیوم و هم صنایع پایین‌دستی ارتباط و تعامل بهتری باهم پیدا کنند و بازار آلومینیوم، شرایط مناسب‌تری نسبت به قبل داشته باشد که در این بین بورس کالا هم با ایجاد بستری شفاف در این رونق، نقش مهمی داشته است.

وی در مورد مزایای عرضه محصولات در بورس کالا گفت: شفافیت، کشف مناسب قیمت و تضمین معاملات به همراه رسیدن مواد به دست مصرف کننده در صنایع پایین دستی از جمله مزایای حضور فعالان صنعت به خصوص صنایع پایین‌دستی در بورس کالا است؛ ضمن اینکه سندیکای تولیدکنندگان آلومینیوم، پیگیر افزایش عرضه برخی محصولات صنایع آلومینیومی در بورس است که امیدواریم به‌زودی شاهد عرضه محصولات متنوع‌تر و با ارزش‌افزوده بالاتر صنایع آلومینیوم و تکمیل زنجیره محصولات آلومینیومی در بورس کالای کشور باشیم.

این فعال صنعت آلومینیوم در خاتمه تصریح کرد: در تلاش هستیم همواره در تمام مقاطع سال میزان عرضه محصولات در بورس کالا با حجمی مطلوب و دارای استمرار باشد تا بازار نیز از تعادل مناسبی برخوردار باشد.
کد مطلب: 9900
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *