جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵

دولت از ایجاد تحول در کشاورزی، اشتغال و بهره‌وری حمایت می‌کند

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به نقش بخش کشاورزی در رونق تولید گفت: دولت از ایجاد تحول در کشاورزی، اشتغال و بهره‌وری در قالب طرح‌های توسعه‌ای حمایت می کند.
دولت از ایجاد تحول در کشاورزی، اشتغال و بهره‌وری حمایت می‌کند
به گزارش توليد ايرانی؛ حمید شکری روز چهارشنبه در نشست تعاونی باغداران مراغه افزود: بهبود روش‌های تولید، ایجاد تنوع و توسعه فرآوری‌ها و صنایع تبدیلی از رویکردهایی است که مورد حمایت دولت است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی شهرستان به عنوان مهم‌ترین قطب تولیدات باغی و زراعی شمالغرب کشور، نیازمند برنامه ریزی مناسب است.
شکری با اشاره به فعالیت تعاونی باغداران مراغه اضافه کرد: فعال‌شدن این تعاونی زمینه‌ساز برنامه‌ریزی و تسهیل در روند جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خواهد شد.
وی افزود: شناسایی زمینه‌ها و طرح‌های تولیدی در بخش باغداری از جمله جذب سرمایه‌گذار و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی بیش از پیش ضروری است.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز با انتقاد از میزان بهره‌وری بخش تولید محصولات باغی گفت: هم اکنون به دلیل شیوه‌های سنتی در این بخش، تولید اقتصادی انجام نشده و فقط از منابع به صورت رایگان استفاده می‌شود.
اسماعیل کریمی‌اصل افزود: بسیاری از باغداران به صورت بی‌رویه از منابع آبی در قالب چاه‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند لیکن میزان و کیفیت تولیدات کشاورزی با توجه به استانداردهای جهانی بسیار پایین است.
وی ادامه داد: احیای تعاونی باغداران حرکت مناسبی در جهت توسعه تولید مناسب و جذب سرمایه‌گذار در بخش تولید محصولات باغی است.
کریمی‌اصل اضافه کرد: این تعاونی می‌تواند به عنوان حلقه کاسبی بین جهاد کشاورزی و بخش دولتی با کشاورزان و سرمایه‌گذاران در این بخش اقتصادی عمل کند.
وی گفت: در بخش توسعه تولیدات باغی، حرکت‌های مناسبی در ایجاد گلخانه‌های مقیاس کوچک فارغ از بوروکراسی‌های دست و پاگیر اداری انجام شده است.
وی افزود: ورود و سرمایه‌گذاری شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان در زمینه تولید بذر محصولات باغی می واند زمینه اشتغال مناسب در بخش کشاورزی را فراهم کند.
هم اکنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی در شهرستان مراغه وجود دارد و حدود ۹ هزار باغدار در این شهرستان فعال بوده و ۹۷۷ نفر نیز عضو تعاونی باغداران هستند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
کد مطلب: 9886
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *