شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷

نمایشگاه توانمندی‌های تولیدکنندگان و طراحان پوشاک در اردبیل افتتاح شد

نمایشگاه توانمندی های تولیدکنندگان و طراحان پوشاک استان اردبیل روز دوشنبه در پاساژ جواهر (کوی طوی) اردبیل آغاز به کار کرد.
نمایشگاه توانمندی‌های تولیدکنندگان و طراحان پوشاک در اردبیل افتتاح شد
به گزارش توليد ايرانی؛  سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آئین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه تولیدکنندگان و طراحان لباس استان در ۱۴ غرفه محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند، افزود: علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با اشاره به اهمیت مد و لباس در جامعه اظهار داشت: ترویج فرهنگ مد و لباس ایرانی و اسلامی و شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس استان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

او بیان کرد: در حاشیه نمایشگاه کارگاه تخصصی با موضوع مالکیت فکری و معنوی با رویکرد برندسازی برای تولیدکنندگان و طراحان پوشاک استان اردبیل در نظر گرفته شده و برای شرکت‌کنندگان از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس استان اردبیل گواهی شرکت اعطا خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و استفاده از مد و لباس ایرانی و اسلامی علاوه بر ترویج فرهنگ پوشش مناسب در حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد.

اسحاقی افزود: تاکنون سه تولید کننده لباس استان موفق به کسب برند ملی به نامهای دکتر فرم، آرتا مهر و امیلی شده و سبلان پارچه نیز برند ملی دارد.

اواظهار داشت: استان اردبیل قابلیت‌های زیادی در تولید نساجی و پوشاک و لباس دارد به طوری که برندهای معروف جهان پیشنهاد خرید کل تولیدات کارخانه نساجی سبلان اردبیل را داده‌اند.
وی بیان کرد: این نهایت ظلم به زحمتکشان حوزه نساجی و پوشاک است که تولیدات داخل استان با مارک برندهای خارجی در بازار به مردم عرضه گردد.

اسحاقی اضافه کرد: همه باید با فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی تلاش کنیم و تولیدکنندگان نیز برای ارتقای کیفیت و تنوع در طراحی و رنگ تلاش کنند.
این نمایشگاه تا ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 9773
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *