وزیر اقتصاد شفاف سازی کند؛ اداره ۷ ماهه بزرگترین گمرک کشور با سرپرست

23 تير 1398 ساعت 17:18

درحالی حدود ۷ماه از انتصاب سرپرست گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان هرمزگان می‌گذرد که مسئله رسوب کالا در بندر شهید رجایی بندر عباس حساسیت برانگیز شده است.


تولید ایرانی: در حالی که در سوم آذر ماه سال 97 با حکم وزیر اقتصاد، رئیس کل جدید گمرک ایران منصوب شده بود، مدتی بعد یعنی در همان  آذر ماه، سعیدی مدیر کل گمرک قشم به عنوان سرپرست گمرک شهید رجایی بندرعباس و ناظر گمرکات استان هرمزگان منصوب شد.
در حال حاضر حدود 7 ماه  از این انتصاب می‌گذرد و با وجود کش و قوسهای قابل تامل همچنان مهمترین درگاه تجارت خارجی کشور با سرپرست اداره می‌شود.
گفتنی است، پیش از این علیرضا دشتانی به عنوان مدیر کل گمرک شهید رجایی و ناظر استان فعالیت می‌کرد که با تغییر تیم مدیریتی در راس گمرک، تغییرات به گمرکات اجرایی نیز تسری پیدا کرد. به نظر می‌رسد، مدیریت مهمترین گمرک کشور با سرپرست برای مدت طولانی موضوعی است که لازم است وزیر اقتصاد در مورد آن شفاف سازی کند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان گمرک مبتنی بر آمار وزارت راه و شهرسازی، میزان رسوب یا موجودی کالا در بندر شهید رجایی حدود 75 هزار کانتینر کالا عنوان شده که تقریبا 70 درصد موجودی یا رسوب کالای کل کشور را شامل می‌شود.
گفتنی است، برخی دیگر از مهمترین گمرکات اجرایی و پستهای سازمانی مربوطه در حالی با سرپرست اداره می‌شوند که مشخص نیست مدت زمان قانونی برای اداره یک مجموعه دولتی با سرپرست چه میزان است.
 


کد مطلب: 9749

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/9749/وزیر-اقتصاد-شفاف-سازی-کند-اداره-۷-ماهه-بزرگترین-گمرک-کشور-سرپرست

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com