جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸

تولید صادرات محور، راه نجات اقتصاد کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که تولید صادرات محور در شرایط حساس کنونی تنها راه نجات کشور و برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.
تولید صادرات محور، راه نجات اقتصاد کشور
به گزارش توليد ايرانی؛ نمایند مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در شصت وششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخشی خصوصی استان البرز اظهار داشت: اکنون باید هزینه ها را بر اساس درآمدهایی که داریم تقلیل دهیم، در مجلس هم تاکید می کنیم که سازمان برنامه و بودجه اصلاحیه ای بیاورد تا بر اساس آن بحث درآمدها و هزینه ها را داشته باشیم، باید از صندوق توسعه ملی رقمی را دریافت کرده و در کنار آن اوراق خزانه را منتشر کنیم.

این نماینده مجلس گفت: در زمان حاضر باید بخش خصوصی را آزاد بگذاریم و موانع صادرات و واردات را به حداقل برسانیم و نیاز است صادرات و واردات کنترل شود.
بهمنی معتقد است که هیچ راهی به جز تامین مالی از طریق صادرات نداریم و راهکار نجات ما صادرات است.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی کشورمان بخش دولتی شرایط سخت و مشکلی دارد، افزود: اگر اصلاح ساختار اقتصادی در کشور را از سال های قبل شروع می کردیم اکنون وابستگی اقتصادی ما به نفت کم بود.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان د رمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز باید بهترین شرایط را دنبال کنیم تا در سایه آن به اختراعات و اکتشافات بیشتر برسیم، بیان داشت: باید نقدینگی واحدهای تولیدی تامین شده و ظرفیت خالی آنها پر شود، نباید فکر کنیم هر نقدینگی موجب تورم است.
وی با تاکید به اینکه نقدینگی واحدهای تولیدی موجب اشتغال، عرضه بیشتر کالا و کاهش قیمت ها در بازار است، بیان داشت: اجرای طرح ها را باید اولویت بندی کنیم، نباید به پروژه ها قطره چکانی کمک شود.
بهمنی گفت: کلنگ زنی پروژه های جدید امروز به صلاح نیست مگر آنکه پروژه ای مهم و بزرگ باشد، امروز به واحدهای صنعتی می گویند به جای صدرصد حدود ۱۳۰ درصد نقدینگی بیاورند که با این اقدامات موجب کاهش ظرفیت واحد تولیدی می شویم.

وی ادامه داد: امروز ۲ نرخی و سه نرخی بودن باید از اقتصاد کشور حذف شود؛ چون موجب ایجاد فساد خواهدشد، بیشتر فسادهای اقتصادی از چند نرخی بودن ارز است.
بهمنی خاطرنشان کرد: باید رانت ها در کشور جمع شود؛ چون همین الان در کشور بالای ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت اقتصادی و فرار مالیاتی داریم که همین ها می تواند در بحث بودجه ای به طور کامل ما را پوشش دهد.
کد مطلب: 9731
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *