پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۲

بیش از چهار میلیون تن کالای اساسی در بنادر موجود است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هم اکنون حدود ۱۰ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد که بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن کالاهای اساسی است.
بیش از چهار میلیون تن کالای اساسی در بنادر موجود است
به گزارش توليد ايرانی؛ فرهاد دژپسند روز جمعه در دومین روز از سفر به هرمزگان پس از بازدید از مجتمع بندری وگمرک شهید رجایی، وجود این میزان کالای اساسی در بنادر کشور را یک خبر خوب و مایه امیدواری دانست و اضافه کرد: راهکارهایی برای کاهش زمان ماندگاری و رسوب کالا در بنادر و گمرکات اندیشیده شده است.
وی که با هدف بررسی میدانی رسوب کالا در بندر و گمرک شهید رجایی به بندرعباس سفر کرده است اظهار داشت: مشکلات مربوط به ثبت سفارش و تخصیص ارز و همچنین انجام وظایف سایر سازمان‌ها در زمینه انطباق با استانداردها و قرنطینه از مهمترین دلایل رسوب کالا است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: برخی فرآیندها چون با سلامت و امنیت و ایمنی مردم ارتباط مستقیم دارد قابل حذف نیست اما با تدابیر اندیشیده شده برای فشرده سازی این فرآیندها، زمان رسوب کالا به یک سوم زمان کاهش خواهد یافت.
وی یادآور شد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، بانک مرکزی اختصاص ارز به کالاهای اساسی گروه یک و دو را در اولویت قرار می‌دهد.

مدیران آلوده گمرک برکنار شدند
این مقام ارشد اقتصادی در پاسخ به پرسشی درباره گزارش کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس و مطالب مربوط به تخلف در گمرکات در این گزارش اظهار داشت: تعدادی از مدیران آلوده و فاسد در سطوح مختلف برکنار شده‌اند و تعدادی نیز با توجه با اجرای سامانه جامع گمرکی، با هدف کاهش فساد تعویض شده‌اند.
دژپسند همچنین تصریح کرد: برخی مطالب گزارش مجلس موضوعیت ندارد و پاسخ درست به آن نیازمند تبیین دقیق کارشناسی است.
بیت کوین تعیین تکلیف می‌شود
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره استخراج ارز دیجیتال گفت: درباره بیت کوین باید صبر کنیم تا جهت گیری ها مشخص و مصوبه دولت صادر و ابلاغ شود.
کد مطلب: 9687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *