۷۶۸۰ تن محصول سیب زمینی خراسان شمالی وارد بازار می‌شود

20 تير 1398 ساعت 15:37

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت سیب زمینی تابستانه از سطح ۲۴۰ هکتار از کشتزارهای این استان آغاز شده است و از این اراضی هفت هزار و ۶۸۰ تن محصول وارد بازار می‌شود.


به گزارش تولید ایرانی؛ محمدنقی کاظمیان روز پنجشنبه اظهار داشت: بیشترین کشتزارهای محصول سیب زمینی تابستانه در شهرستان بجنورد و بخش محدودی هم در اسفراین است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سطح زیر کشت سیب زمینی در کشتزارهای این استان در مقایسه با سال زراعی گذشته ۴۶ درصد کاهش یافته است، گفت: پارسال ۸۵۰ هکتار از اراضی این استان زیر کشت تابستانه و پاییزه سیب زمینی رفته بود.

کاظمیان افزود: در سال زراعی جاری ۴۵۵ هکتار از اراضی این استان زیر کشت سیب زمینی تابستانه و زمستانه رفته است که پیش بینی می شود ۱۴ هزار و ۵۶۰ تن سیب زمینی برداشت شود.
وی اظهار داشت: پارسال از کشتزار های این استان ۲۷ هزار تن سیب زمینی برداشت شده بود.

وی علت کاهش کشت سیب زمینی در سال جاری را افزایش قیمت بی رویه گوجه فرنگی و پیاز در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در حالی قیمت سیب زمینی در سطح کشور افزایش یافت که کشاورزان استان زمان کشت را از دست داده بودند.

۸۰ درصد سیب زمینی خراسان شمالی در پاییز برداشت می شود
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد سیب زمینی استان در فصل پاییز کشت می شود گفت: بیشترین کشت سیب زمینی استان در چهار منطقه بجنورد، اسفراین، شیروان و فاروج است.

وی اظهار داشت: بیشتر سیب زمینی کشت شده استان هدفمند و برای مصرف خوراکی و بذر در استان و همچنین تامین بخشی از نیاز کارخانه های چیپس است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که ۳۰۰ هزار هکتار آن کشتزار و مابقی باغ است.


کد مطلب: 9639

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/9639/۷۶۸۰-تن-محصول-سیب-زمینی-خراسان-شمالی-وارد-بازار-می-شود

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com