۳۵۱۰ پروژه نیمه تمام در استان کرمان داریم

20 تير 1398 ساعت 15:33

کرمان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: سه هزار و ۵۱۰ پروژه نیمه تمام داریم که نیازمند ۳۲ هزار و ۲۴۹ میلیون تومان سرمایه گذاری است.


تولید ایرانی: جعفر رودری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: راهبرد ما در مباحث اقتصاد مقاومتی بهبود شاخص ها و دستیابی به سند چشم انداز اقتصاد مقاومتی است.

وی در خصوص شاخص های کلان اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تولید ناخالص داخلی استان ۷۰ هزار میلیارد تومان، سهم تولید از کشور ۳.۵ درصد، سهم از جمعیت کشور ۴ درصد، رتبه اقتصاد استان در بین ۳۱ استان نهم و جمعیت شاغل استان ۳.۶ درصد است.

رودری با اشاره به شاخص های فرهنگی، اظهار داشت: نرخ باسوادی استان کرمان ۸۵.۴ درصد و کل کشور ۸۷.۶ درصد، نرخ مشارکت اقتصادی استان ۳۹.۲ درصد و کل کشور ۴۰.۳ درصد و نرخ بیکاری استان ۱۱.۵ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: حدود ۵۰ درصد از اقتصاد استان کرمان مستقیم و غیر مستقیم متأثر از کشاورزی و شرایط خشکسالی است که تداوم شرایط و ساختار فعلی، استان را در آینده دچار مشکل می کند.

وی عنوان داشت: برنامه های استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی با توجه به اهداف، محدودیت ها، تنگناه ها و ظرفیت های توسعه در دو بخش اولویت بندی کرده ایم که یکی پروژه های مهم و تأثیرگذار در سطح استان و بخش دیگر اجرای برنامه های اولویت دار است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان در سال جاری ۱۵۹ میلیون دلار بوده است، عنوان داشت: مجموع کل پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۲۹۴ پروژه بوده است که به میزان هفت هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

رودری با اشاره به پروژه های نیمه تمام و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۴۸۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که نیازمند ۱۱ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار است همچنین ۱۵۱ پروژه نیمه تمام در سطح ملی داریم که بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در مجموع سه هزار و ۵۱۰ پروژه نیمه تمام داریم که نیازمند ۳۲ هزار و ۲۴۹ میلیون تومان سرمایه گذاری است.
 


کد مطلب: 9617

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/9617/۳۵۱۰-پروژه-نیمه-تمام-استان-کرمان-داریم

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com